Urheilumarkkinointi (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CW63-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2021 - 27.10.2021
Ajoitus
04.11.2021 - 22.12.2021
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Yksikkö
Seinäjoen Ammattikorkeakoulu Oy
Toimipiste
SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri, Seinäjoki
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Vapaasti valittavat opinnot
Opettaja
- Kimmo Kulmala
Opiskelijaryhmät
-
MLITA19Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
-
MLITA18Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
-
MLITA20Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus, Seinäjoki
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvailla urheiluseuran, tapahtumajärjestämisen ja markkinoinnin yhteydet. Opiskelija tunnistaa urheilun ja tapahtumajärjestämisen eri toimijat ja ymmärtää niiden merkityksen. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin merkityksen osana urheilumarkkinointia. Opiskelija osaa määritellä tapahtumamarkkinoinnin keskeiset osa-alueet ja palvelutapahtuman vaiheet. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Sisältö
- Urheilumarkkinoinnin erityispiirteet
- Tapahtuman markkinointi ja tapahtuma osana markkinointiviestintää
- Sponsorointi ja sidosryhmäsuhteet
Oppimateriaalit
Opettajan ilmoittama aineisto
Opetusmenetelmät
Luennot ja tehtävät
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Annettujen tehtävien arviointi
Esitietovaatimukset
Urheiluliiketoiminta 5 op tai vastaava osaaminen
Lisätiedot
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.