Markkinointiviestinnän johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KD00CD33-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
04.01.2022 - 20.03.2022
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
1 op
Yksikkö
SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoimintaosaaminen
- Sosiaali- ja terveysala ylempi AMK, Ikääntymisen asiantuntija
- Kulttuurituottaja (ylempi AMK)
- Sosiaali- ja terveysala ylempi AMK, Kehittäminen ja johtaminen
- Restonomi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
Opettaja
- Sanna Joensuu-Salo
Opiskelijaryhmät
-
YKUTU21Kulttuurituottaja (ylempi AMK)
-
YRKK20RRestonomi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
-
YIKA21Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, Ikääntymisen asiantuntija
-
YLI21Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoimintaosaaminen
-
YKEJO21Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, Kehittäminen ja johtaminen
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella, arvioida ja johtaa tavoitteellista, integroitua markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa huomioida asiakassuhteen vaiheet markkinointiviestinnän eri keinojen käytössä sekä hyödyntää digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia. Opiskelija hallitsee markkinointiviestinnän mittausmenetelmät ja osaa hyödyntää niitä markkinointiviestinnän analysoimisessa ja kehittämisessä yrityksen strategian mukaisesti.
Sisältö
Markkinointiviestinnän tavoitteet ja suunnittelu
Integroitu markkinointiviestintä
Markkinointiviestinnän toteuttaminen, mittaus ja arviointi
Digitaalinen markkinointiviestintä
Mainostoimistojen ja muiden alihankkijoiden rooli
Markkinointiviestinnän johtaminen
Oppimateriaalit
Artikkelipaketti (ilmoitettu Moodlessa)
Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Edita Publishing.
McDonald, M. 2016. Marketing plans : how to prepare them, how to profit from them. Wiley.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus (luennot), ryhmätehtävät, verkkoseminaari ja kehittämistyö yritykselle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135 h (luennot, seminaari, kehittämistyö yritykselle)
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
.Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa hyvällä tasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät erinomaisesti ja on osallistunut rakentavasti ja aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää erinomaisesti integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa erinomaisella tasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 1-5 seminaariesityksen ja kehittämistehtävän perusteella