Autoalan markkinointi ja palvelu (3 op)
Toteutuksen tunnus: KC00CC51-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
03.12.2021 - 23.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 27.02.2022
Laajuus
3 op
Yksikkö
SeAMK Tekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Insinööri (AMK), Konetekniikka
Opettaja
- Ari Saunamäki
Opiskelijaryhmät
-
AUTO19Insinööri (AMK), Konetekniikka
Tavoitteet
Opiskelija osaa kurssin suoritettuaan,
- selittää yleisesti markkinointiin liittyviä käsitteitä sekä autoalan talouteen, tuotteiden myyntiin ja asiakaspalveluun liittyvät toiminnot.
- etsiä asiaa koskevaa uusinta tietoa.
Sisältö
- Markkinoinnin kehitys ja
- kilpailukeinot (tuote, hinta, jakelu, viestintä),
- varaosa- ja korjaamomyynti,
- ajoneuvomyyntiprosessi,
- yleiset myyntiehdot,
- kuluttajasuoja ja
- asiakaspalvelu ja siihen liittyvät seikat.
Oppimateriaalit
Opettajan materiaali
Opetusmenetelmät
- Luennot,
- harjoitukset,
- tiedonhaku,
- ryhmätyöt ja
- itsenäinen työskentely
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1-2: Opiskelija osaa nimetä ja esittää osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden keskeiset kohdat.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3-4: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitettyjen asioiden perusteet kattavasti ja osaa yhdistellä sekä esitellä niitä. Opiskelijan toiminta osoittaa kokonaisuuksien hallintaa ja hän osaa selittää opintojakson sisältöön kuuluvat asiat.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5: Opiskelija osaa osaamistavoitteissa esitetyt asiat laaja-alaisesti ja osaa yhdistellä niitä monipuolisesti toisiinsa, sekä perustella ja arvioida toimintaansa ja päätelmiään. Opiskelija osaa soveltaa tietojaa ja tehdä johtopäätöksiä, sekä löytää ratkaisuja uusissa tilanteissa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimispäiväkirja / muu tapa 50% ja harjoitukset 50%
Läsnäolo (min 50%) ja tuntiaktiivisuus vaikuttavat arvosanaan.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.