Tuotantojen kumppanuudet (5op)
Toteutuksen tunnus: KMST3T04-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 24.05.2019 - 31.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.10.2019 - 29.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kulttuurituottaja (AMK)
- Opettajat
- Jussi Kareinen
- Opintojakso
- KMST3T04
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
AI) 2 op: Kirjallinen essee / harjoitustyö jonka tekijä otsikoi vapaasti (viimeinen palautuspäivä 30.4.2020) .
TAI VAIHTOEHTO KIRJALLISELLE ESSEELLE:
AII) 2 op: Osallistuminen WOMEX –tapahtumaan talkoolaisena 23.-27.10.2019
Tapahtumasta tulee lyhyt pohdintatehtävä Moodleen. Tämä osio arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty, mutta tällä osiolla on mahdollista korottaa tai laskea opintojakson kokonaisarviota riippuen opiskelijan aktiivisuudesta. Talkootyötä tulisi tehdä vähintään 16 h. Muilta osin on mahdollisuus osallistua seminaareihin, konferenssiin ja keikoille.
B) 2 op: Monialaiseen tai monitaiteiseen tuotantoon tutustuminen. Työ tehdään parityönä (toteutus helmi-huhtikuussa 2020).
C) 1 op: Osallistuminen Seamk Yrityspäivään (5.2.2020 ), sekä MARS 2020-tapahtumaan helmikuussa 2020).
Tavoitteet
Opiskelija
- tuntee ammattikorkeakoulukentän koulutuksen päätoimialat ja niiden erityispiirteet
- tuntee kulttuurituotannon kansalliset ja kansainväliset verkostot
- osaa sovittaa yhteen eri toimialojen intressejä tuotannon ideointivaiheessa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monialaisen/kansainvälisen tuotannon
Sisältö
Opintojakso integroidaan osaksi Tuotanto III -opintojaksoa. Toteutetaan monialainen tai kansainvälinen tuotanto. Ennen tuotantoa opiskelija tutustuu itsenäisesti sekä johdantoluentojen avulla eri toimialoihin sekä kulttuurituotannon kansallisiin ja kansainvälisiin verkostoihin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
2/5 op: Kirjallinen essee / harjoitustyö jonka tekijä otsikoi vapaasti (viimeinen palautuspäivä 30.4.2020 ) .
Pohdi esseessä / harjoitustyössä tuotantojen kumppanuuksia esimerkiksi omaan opinnäytteesi kautta, jos koet että sitä kautta saat käsiteltävän aiheeseen luontevan tulokulman. Näin voit hyödyntää tehtävää myös omassa opinnäytetyössäsi. Voit käsitellä aihetta myös suorittamiesi harjoitteluiden kautta. Minkälaisia kumppanuuksia niissä havaitsit ja miten ne erosivat toisistaan? Tee työ Seamkin asiakirjapohjalle kirjallisten töiden ohjeiden mukaisesti. Käytä työssäsi vähintään kolmea eri lähdettä.
TAI VAIHTOEHTOISESTI:
2/5 op: Osallistuminen WOMEX –tapahtumaan talkoolaisena 23.-27.10.2019
Tapahtumasta tulee lyhyt pohdintatehtävä Moodleen. Tämä osio arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty, mutta tällä osiolla on mahdollista korottaa tai laskea opintojakson kokonaisarviota riippuen opiskelijan aktiivisuudesta. Talkootyötä tulisi tehdä vähintään 16 h. Muilta osin on mahdollisuus osallistua seminaareihin, konferenssiin ja keikoille
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 Opiskelija osaa ohjattuna laatia monialaisen tuotantosuunnitelma
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 Opiskelija tuntee eri toimialoja ja osaa laatia monialaisen tuotantosuunnitelman
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 Opiskelija tuntee eri toimialoja hyvin ja osaa laatia toteuttamiskelpoisen tuotantosuunnitelman jossa jokaiselle osapuolelle on määritelty selkeät tavoitteet ja hyödyt. Opiskelija tuntee kulttuurituotannon kansalliset ja kansainväliset verkostot
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Lisätiedot
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- tuntee ammattikorkeakoulukentän koulutuksen päätoimialat ja niiden erityispiirteet
- tuntee kulttuurituotannon kansallisia ja kansainvälisiä verkostoja
- osaa sovittaa yhteen eri toimialojen intressejä tuotannon ideointivaiheessa
- tunnistaa sidosryhmäajattelun tärkeyden tuotannon prosessissa
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan itsenäisesti sekä johdantoluentojen avulla eri toimialoihin sekä kulttuurituotannon kansallisiin ja kansainvälisiin verkostoihin. Jaksolla tutustutaan myös monialaiseen tai monitaiteiseen tuotantoon ja erilaisiin sidosryhmiin.