Palvelumuotoilu (7op)
Opintojakson tunnus: KMAPM
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 7 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa hahmottaa palvelun/tapahtuman/tuotannon kokemukselliset kontaktipisteet ja prosessit. Hän ymmärtää tilasuunnittelun sekä tuote- ja visuaalisen muotoilun merkityksen elämyksellisyyden rakennuspilareina.
Opiskelija osaa suunnitella ja rakentaa tarinallisen ja fyysisen kehyksen palvelulle.
Opiskelija osaa kehittää ja muuttaa olemassa olevia prosesseja asiakkaan ja tuottajan toiveet huomioiden, hyödyntämällä eri menetelmiä sekä käyttäjälähtöisyyttä.
Opiskelija ymmärtää liiketoiminnallisia lainalaisuuksia ja -mahdollisuuksia palveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- tapahtuman/ tuotannon suunnittelu ja käyttäjien tarpeiden kohtaaminen
- palvelukokemuksen kontaktipisteet ja niiden suunnittelu
- tila- ja tuotesuunnittelu, visuaalinen suunnittelu
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Toteutustavat
- luennot, harjoitustehtävät, ryhmätyöt asiakkaalle