Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu (7op)

Opintojakson tunnus: KMAPM

Opintojakson perustiedot


Laajuus
7 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa hahmottaa palvelun/tapahtuman/tuotannon kokemukselliset kontaktipisteet ja prosessit. Hän ymmärtää tilasuunnittelun sekä tuote- ja visuaalisen muotoilun merkityksen elämyksellisyyden rakennuspilareina.
Opiskelija osaa suunnitella ja rakentaa tarinallisen ja fyysisen kehyksen palvelulle.
Opiskelija osaa kehittää ja muuttaa olemassa olevia prosesseja asiakkaan ja tuottajan toiveet huomioiden, hyödyntämällä eri menetelmiä sekä käyttäjälähtöisyyttä.
Opiskelija ymmärtää liiketoiminnallisia lainalaisuuksia ja -mahdollisuuksia palveluiden kehittämisessä.

Sisältö

- tapahtuman/ tuotannon suunnittelu ja käyttäjien tarpeiden kohtaaminen
- palvelukokemuksen kontaktipisteet ja niiden suunnittelu
- tila- ja tuotesuunnittelu, visuaalinen suunnittelu

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Toteutustavat

- luennot, harjoitustehtävät, ryhmätyöt asiakkaalle

Siirry alkuun