Sosionomina varhaiskasvatuksessaLaajuus (2 op)
Tunnus: BE00DC22
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esiin sosionomin erityisen varhaiskasvatusosaamisen ja vahvuudet. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen osana varhaiskasvatustyötä ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla osaa pohtia perustellen sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- monialaisuus ja verkostoituminen varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa käsitteen monialaisuus varhaiskasvatuksessa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Opiskelija osaa jossakin määrin kuvata perheiden monimuotoisuuden ja monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkitystä varhaiskasvatustyössä. Opiskelija tunnistaa perhelähtöisen työotteen käsitteen jossakin määrin. Opiskelija osaa määritellä käsitteen varhaiskasvatuspalveluiden kehittäminen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata perustellen monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkitystä osana varhaiskasvatustyötä. Hän osaa kertoa sosionomin roolista osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Opiskelija osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen perhelähtöisen työotteen ja osaa kertoa sen merkityksestä perustellen. Opiskelijalla osaa tuoda esiin sosionomin osaamista varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen osana varhaiskasvatustyötä ja hän osaa kuvata monipuolisesti analysoiden sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda analysoiden esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta ja hän osaa kertoa sen merkityksestä monipuolisesti. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatuspalveluiden kehittäjänä.
Oppimateriaalit
Varhaiskasvatuslaki ja varhaiskasvatussuunnitelman perusteet.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 12.05.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 16.05.2025
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Pirita Hakoneva
Opiskelijaryhmät
-
SOS22CSosionomi (AMK)
-
SOS22BSosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esiin sosionomin erityisen varhaiskasvatusosaamisen ja vahvuudet. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen osana varhaiskasvatustyötä ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla osaa pohtia perustellen sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- monialaisuus ja verkostoituminen varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Varhaiskasvatuslaki ja varhaiskasvatussuunnitelman perusteet.
Muu opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa käsitteen monialaisuus varhaiskasvatuksessa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Opiskelija osaa jossakin määrin kuvata perheiden monimuotoisuuden ja monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkitystä varhaiskasvatustyössä. Opiskelija tunnistaa perhelähtöisen työotteen käsitteen jossakin määrin. Opiskelija osaa määritellä käsitteen varhaiskasvatuspalveluiden kehittäminen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata perustellen monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkitystä osana varhaiskasvatustyötä. Hän osaa kertoa sosionomin roolista osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Opiskelija osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen perhelähtöisen työotteen ja osaa kertoa sen merkityksestä perustellen. Opiskelijalla osaa tuoda esiin sosionomin osaamista varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen osana varhaiskasvatustyötä ja hän osaa kuvata monipuolisesti analysoiden sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda analysoiden esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta ja hän osaa kertoa sen merkityksestä monipuolisesti. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatuspalveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 12.05.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 16.05.2025
Laajuus
2 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Pirita Hakoneva
Opiskelijaryhmät
-
MSOS23KSosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esiin sosionomin erityisen varhaiskasvatusosaamisen ja vahvuudet. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen osana varhaiskasvatustyötä ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla osaa pohtia perustellen sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- monialaisuus ja verkostoituminen varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Varhaiskasvatuslaki ja varhaiskasvatussuunnitelman perusteet.
Muu opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa käsitteen monialaisuus varhaiskasvatuksessa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Opiskelija osaa jossakin määrin kuvata perheiden monimuotoisuuden ja monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkitystä varhaiskasvatustyössä. Opiskelija tunnistaa perhelähtöisen työotteen käsitteen jossakin määrin. Opiskelija osaa määritellä käsitteen varhaiskasvatuspalveluiden kehittäminen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata perustellen monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkitystä osana varhaiskasvatustyötä. Hän osaa kertoa sosionomin roolista osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Opiskelija osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen perhelähtöisen työotteen ja osaa kertoa sen merkityksestä perustellen. Opiskelijalla osaa tuoda esiin sosionomin osaamista varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen osana varhaiskasvatustyötä ja hän osaa kuvata monipuolisesti analysoiden sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda analysoiden esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta ja hän osaa kertoa sen merkityksestä monipuolisesti. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatuspalveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 12.05.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 29.11.2024
Laajuus
2 op
Virtuaaliosuus (op)
2 op
Yksikkö
SeAMK Opintoasiainpalvelut
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 30
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
Opettaja
- Virpi Nikkola
Opiskelijaryhmät
-
MSOS22SVSosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa tuoda esiin sosionomin erityisen varhaiskasvatusosaamisen ja vahvuudet. Opiskelija on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen osana varhaiskasvatustyötä ja hän osaa kuvata sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta. Opiskelijalla osaa pohtia perustellen sosionomin osaamisen hyödyntämistä varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Sisältö
- sosionomin kompetenssit varhaiskasvatuksessa
- monialaisuus ja verkostoituminen varhaiskasvatuksessa
- varhaiskasvatuksen kehittäminen
Oppimateriaalit
Varhaiskasvatuslaki ja varhaiskasvatussuunnitelman perusteet.
Muu opintojakson alussa esitelty kirjallisuus. Lisäksi opiskelijan valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientaatio. Itsenäinen oppimistehtävä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä harjoittelua.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa joitakin sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueita ja vahvuuksia. Hän tunnistaa käsitteen monialaisuus varhaiskasvatuksessa ja osaa määritellä sosionomin roolin osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Opiskelija osaa jossakin määrin kuvata perheiden monimuotoisuuden ja monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkitystä varhaiskasvatustyössä. Opiskelija tunnistaa perhelähtöisen työotteen käsitteen jossakin määrin. Opiskelija osaa määritellä käsitteen varhaiskasvatuspalveluiden kehittäminen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää keskeisimmät sosionomin varhaiskasvatusosaamisen alueet ja vahvuudet. Hän osaa kuvata ja selittää niitä käyttäen teoriatietoa. Opiskelija osaa kuvata perustellen monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkitystä osana varhaiskasvatustyötä. Hän osaa kertoa sosionomin roolista osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Opiskelija osaa tuoda esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen perhelähtöisen työotteen ja osaa kertoa sen merkityksestä perustellen. Opiskelijalla osaa tuoda esiin sosionomin osaamista varhaiskasvatuspalveluiden kehittämisessä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa laaja-alaisesti analysoida sosionomin erityistä osaamista ja vahvuuksia varhaiskasvatuksessa teoriatiedon avulla. Hän on sisäistänyt monialaisen yhteistyön ja verkostoitumisen merkityksen osana varhaiskasvatustyötä ja hän osaa kuvata monipuolisesti analysoiden sosionomin roolia osana varhaiskasvatuksen tiimiä. Hän osaa tuoda analysoiden esiin perheiden monimuotoisuuden sekä monikulttuurisuuden sensitiivisen kohtaamisen merkityksen varhaiskasvatustyössä. Opiskelijalla on valmius toteuttaa perhelähtöistä työotetta ja hän osaa kertoa sen merkityksestä monipuolisesti. Opiskelijalla on kyky arvioida monipuolisesti ja vertaillen sosionomin osaamista varhaiskasvatuspalveluiden kehittäjänä.
Esitietovaatimukset
Kaikki edeltävät varhaiskasvatuksen opintokokonaisuuden opintojaksot.
Lisätiedot
Varhaiskasvatuksen opintokokonaisuutta suorittaville.