Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminenLaajuus (4 op)

Tunnus: LT00DR52

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen kokonaisvaltaisen markkinaorientaation merkityksen. Opiskelija osaa tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia dynaamisessa toimintaympäristössä.

Sisältö

- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnitteluprosessi
- Yrityksen markkinaorientaatio ja markkinointikyvykkyys
- Markkinoinnin johtamisen kokonaisuus
- Markkinoinnin johtamisen simulaatio

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen markkinointisuunnitelman vaiheet. Opiskelija osaa laatia suppean yrityksen markkinointisuunnitelman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen kattavan ja monipuolisen markkinointisuunnitelman.

Oppimateriaalit

- Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19., uudistettu painos.). Edita.;
- Hooley, G., Piercy, N., Nicoulaud, B. (2007). Marketing Strategy and Competitive Positioning;
- Kotler, P. & Keller, K. (2006). Marketing Management;
- Trout, J. & Hafren, G. (2003). Erilaistu tai kuole. Selviytyminen tappavan kilpailun aikakautena;
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali