Siirry suoraan sisältöön

Managerointi- ja välittäjäosaaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 2B00DB69

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.

Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.

Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.

Sisältö

Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä

Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.

Ilmoittautumisaika

13.11.2023 - 08.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 25.02.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Yksikkö

SeAMK Kulttuurituottaja

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
  • Mika Karhumaa
Opiskelijaryhmät
  • KUTU20
    Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
  • KUTU23
    Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
  • KUTU22
    Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.

Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.

Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.

Sisältö

Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä

Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.

Ilmoittautumisaika

13.03.2023 - 30.04.2023

Ajoitus

01.05.2023 - 31.08.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
  • Mika Karhumaa
Opiskelijaryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.

Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.

Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.

Sisältö

Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä

Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia

Opetusmenetelmät

Verkkototeutus, jossa osa luennoista etäluentoina.
- 8.5.2023 klo 12.15-16
- 15.5.2023 klo 12.15-16
- 22.5.2023 klo 16-20
-29.5.2023 klo 16-20
- 5.6.2023 klo 16-20
-12.6.2023 klo 16-20

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 26.02.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Yksikkö

SeAMK Kulttuurituottaja

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
  • Mika Karhumaa
Opiskelijaryhmät
  • KUTU22
    Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
  • KUTU21
    Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
  • KUTU19
    Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.

Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.

Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.

Sisältö

Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä

Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia

Opetusmenetelmät

Etäopetus

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.

Ilmoittautumisaika

15.08.2022 - 08.09.2022

Ajoitus

14.09.2022 - 13.11.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Kulttuurituottaja (AMK)
Opettaja
  • Mika Karhumaa
Opiskelijaryhmät
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa modernin kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt sekä toimintakentän.
Opiskelija osaa rakentaa omalle ja edustamalleen artikkelille sosiaalisen median strategisen perustan.
Opiskelija sisäistää passiivisen promootion merkityksen sekä osaa hyödyntää sitä sosiaalisen median pääomaa kasvatettaessa.

Opiskelija osaa kehittää edustamansa taiteilijan brändikuvaa ja ymmärtää siihen liittyvät komponentit.
Opiskelija osaa keskustella taiteilijan kanssa, tehdä yhdessä toteutettavia toimintasuunnitelmia sekä toteuttaa niitä.

Opiskelija tunnistaa välittäjäportaan tehtävät ja merkityksen skaalauksen ja sisällön rikastamisen mahdollistajana.

Sisältö

Kulttuuriliiketoiminnan eri yleisöt ja toimintakenttä

Sosiaalisen median pääoma ja sen merkitys managerisuhdetta perustettaessa
Brändiajattelu ja sitoutuminen edustettavan artikkelin ominaisuuksiin ja toivomuksiin
Kommunikaatio taiteilijan kanssa
Managerisopimuksen merkitys ja sisältö
Välittäjätoiminnan merkitys osana managementia

Aika ja paikka

Etäopetus, luennot tallennetaan

Lisätietoja opiskelijoille

Etäopetus, luennot tallennetaan
- 14.9.2022 klo 12.15-16.00
- 19.9.2022 klo 12.15-16.00
- 3.10.2022 klo 12.15-16.00
- 10.10.2022 klo 12.15-16.00
- 24.10.2022 klo 15.00-19.00
- 31.10.2022 klo 16.00-20.00
- 7.11.2022 klo 16.00-20.00

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet ja terminologian.
Opiskelija osaa toimia välittäjäportaan avustavissa tehtävissä. Opiskelija ymmärtää manageritoiminnan perusajatuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian sekä ymmärtää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija ymmärtää managerin tehtävien sisällön sekä miten manageri tukee edustamiaan artikkeleita .
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tunnistaa taiteen eri toimialojen rakenteet, toimintamuodot, ja terminologian ja tietää välittäjäportaan ammatilliset erityisvaatimukset.
Opiskelija osaa toimia managerin tehtävissä.
Opiskelija osaa rakentaa taiteilijan kanssa eriaikaisia toimintasuunnitelmia, keskustella sujuvasti sekä tuotteistaa taiteilijan osaamista.
Opiskelija osaa tulkita managerisopimusta strategisesti ja osaa sisällyttää siihen räätälöityjä toimintamalleja.