Siirry suoraan sisältöön

Tapahtuman digitaalinen markkinointi ja analytiikka (3 op)

Toteutuksen tunnus: C-02469-HM10083-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.06.2024 - 06.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2024 - 30.11.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Korkeakoulu
Karelia-ammattikorkeakoulu, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 15
Opintojakso
C-02469-HM10083

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

• Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät. • Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut. • Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti. • Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä.

Suoritustavat

Verkko-opinnot Moodle-ympäristössä

Suoritustavat

Annettujen tehtävien suorittaminen ja palauttaminen ohjeiden mukaisesti.

Sisältö

Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät: • Sisältömarkkinointi • Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen) • Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) - Facebook, Instagram, LinkedIn • Google Ads video- ja display-mainonta • Sähköpostimarkkinointi • Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi: • Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla • Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät • Google Analytics • Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi  • Mediaseuranta ja tiedonhaku

Aika ja paikka

Opinnot toteutetaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan. Opintojakso avoinna 2.9.-30.11.2024.

Oppimateriaalit

Aineisto moodle-oppimisalustalla.

Opetusmenetelmät

Osaamistavoitteet • Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät. • Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut. • Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti. • Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä. Sisältö Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät: • Sisältömarkkinointi • Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen) • Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) - Facebook, Instagram, LinkedIn • Google Ads video- ja display-mainonta • Sähköpostimarkkinointi • Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi: • Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla • Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät • Google Analytics • Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi  • Mediaseuranta ja tiedonhaku

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on 3 opintopistettä, eli noin 81 tuntia opiskelua. Koulutusvideot 27 h Ulkopuoliset oppiaineistot ja lukeminen 27 h Tehtävät ja suunnitelmat 27 h

Siirry alkuun