Tapahtuman digitaalinen markkinointi ja analytiikka (3 op)
Toteutuksen tunnus: C-02469-HM10083-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
24.06.2024 - 06.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
02.09.2024 - 30.11.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Karelia-ammattikorkeakoulu, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 15
- Opintojakso
- C-02469-HM10083
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
• Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät. • Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut. • Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti. • Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä.
Suoritustavat
Verkko-opinnot Moodle-ympäristössä
Suoritustavat
Annettujen tehtävien suorittaminen ja palauttaminen ohjeiden mukaisesti.
Sisältö
Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät: • Sisältömarkkinointi • Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen) • Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) - Facebook, Instagram, LinkedIn • Google Ads video- ja display-mainonta • Sähköpostimarkkinointi • Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi: • Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla • Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät • Google Analytics • Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi • Mediaseuranta ja tiedonhaku
Aika ja paikka
Opinnot toteutetaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan. Opintojakso avoinna 2.9.-30.11.2024.
Oppimateriaalit
Aineisto moodle-oppimisalustalla.
Opetusmenetelmät
Osaamistavoitteet • Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät. • Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut. • Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti. • Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä. Sisältö Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät: • Sisältömarkkinointi • Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen) • Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) - Facebook, Instagram, LinkedIn • Google Ads video- ja display-mainonta • Sähköpostimarkkinointi • Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi: • Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla • Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät • Google Analytics • Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi • Mediaseuranta ja tiedonhaku
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 3 opintopistettä, eli noin 81 tuntia opiskelua. Koulutusvideot 27 h Ulkopuoliset oppiaineistot ja lukeminen 27 h Tehtävät ja suunnitelmat 27 h