Kestävä maaseudun matkailu (2op)
Toteutuksen tunnus: LTVAML105-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 14.08.2018 - 11.11.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.11.2018 - 27.11.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
Syksy 2018
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä maaseudun matkailun keskeiset käsitteet. Opiskelija tunnistaa maaseudun matkailun vetovoimatekijät ja mahdollisuudet globaaleilla ja alueellisilla matkailumarkkinoilla. Opiskelija ymmärtää matkailun aluetalousvaikutukset ja osaa arvioida niiden merkityksiä alueellisesti. Opiskelija osaa soveltaa uutta tietoa matkailutoimialan kehittämiseen maaseutuympäristössä ja osaa kehittää uusia toimintamalleja maaseudun matkailuyrityksille vastuullisen matkailun periaatteiden mukaisesti.
Sisältö
Alueellinen matkailun kehittäminen
Maaseudun matkailun erityispiirteet, haasteet ja mahdollisuudet
Matkailun aluetalousvaikutukset ja niiden merkitykset
Toimintaympäristö- ja matkailutoimijaklusterit, toimintaympäristöanalyysi
Oppimateriaalit
Jyllilä, S. & Kortesluoma, A. (2015). Maaseutumatkailun nykytila Etelä-Pohjanmaalla v. 2014.
Opetusmenetelmät
Luennot ja verkko-opiskelu
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä 54 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä maaseudun matkailun keskeiset käsitteet. Opiskelija tunnistaa maaseudun matkailun vetovoimatekijät ja mahdollisuudet globaaleilla ja alueellisilla matkailumarkkinoilla. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida maaseudun matkailupalveluita ja elämystuotteita kriittisesti eri näkökulmista. Opiskelija ymmärtää matkailun aluetalousvaikutukset ja arvioida niiden merkityksiä alueellisesti. Opiskelija osaa soveltaa uutta tietoa matkailutoimialan kehittämiseen maaseutuympäristössä ja osaa kehittää uusia toimintamalleja maaseudun matkailuyrityksille.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä maaseudun matkailun keskeiset käsitteet. Opiskelija tunnistaa maaseudun matkailun vetovoimatekijät ja mahdollisuudet globaaleilla ja alueellisilla matkailumarkkinoilla. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida maaseudun matkailupalveluita ja elämystuotteita kriittisesti eri näkökulmista. Opis-kelija ymmärtää matkailun aluetalousvaikutukset ja arvioida niiden merkityksiä alueellisesti. Opiskelija osaa soveltaa uutta tietoa matkailutoimialan kehittämiseen maaseutuympäristössä ja osaa kehittää uusia toimintamalleja maaseudun matkailuyrityksille.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja raken-tavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä maaseudun matkailun keskeiset käsitteet. Opiskelija tun-nistaa maaseudun matkailun vetovoimatekijät ja mahdollisuudet globaaleilla ja alueellisilla matkailumarkkinoilla. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida maaseudun matkailupalveluita ja elämystuotteita kriittisesti eri näkökulmista. Opiskelija ymmärtää matkailun aluetalousvaikutukset ja arvioida niiden merkityksiä alueellisesti. Opiskelija osaa soveltaa uutta tietoa matkailutoimialan kehittämiseen maaseutuympäristössä ja osaa kehittää uusia toimintamalleja maaseudun matkailuyrityksille.
Esitietovaatimukset
Matkailu globaalina ilmiönä