Siirry suoraan sisältöön

Strateginen yritysviestintä (3op)

Toteutuksen tunnus: KD07BVIE002-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.10.2018 - 11.02.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.02.2019 - 11.04.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Elisa Kannasto
Opintojakso
KD07BVIE002

Sisällön jaksotus

- Tulosviestinnän osa-alueet (arkiviestintä, kiinnittäminen, profilointi, informointi)
- Viestinnän suunnittelun tasot
- Sidosryhmä ja asiakaspalveluviestintä, yrityskuvan johtaminen
- Kriisi- ja muutosviestintä
- Viestinnän nyky- ja tavoitetilan analysointi
- Viestintäsuunnitelman/-strategian laatiminen

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yrityksen ulkoisia ja sisäisiä viestinnän toimintatapoja. Opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelmia. Opiskelija osaa tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen työyhteisön toiminnassa ja työyhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa myös analysoida yrityksen viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta.

Sisältö

- Tulosviestinnän osa-alueet (arkiviestintä, kiinnittäminen, profilointi, informointi)
- Viestinnän suunnittelun tasot
- Sidosryhmä ja asiakaspalveluviestintä, yrityskuvan johtaminen
- Kriisi- ja muutosviestintä
- Viestinnän nyky- ja tavoitetilan analysointi
- Viestintäsuunnitelman/-strategian laatiminen

Oppimateriaalit

Opettajan kurssilla määrittelemä materiaali.

Opetusmenetelmät

Kurssin luennot ja harjoitustehtävät.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssi tuottaa yhden T&K-pisteen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa heikosti tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija on palauttanut tehtävät, mutta niissä on paljon täydennettävää. Opiskelija osaa heikosti analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta, ja osallistuminen on ollut vaihtelevaa, joten tehtävissä ja tiedoissa on vielä puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa pääsääntöisesti tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelijan palauttamat tehtävät ja tiedot ovat hyviä, mutta viimeistelyssä sekä tiedon soveltamisessa on vielä hieman parannettavaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa myös analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelijan osallistuminen on aktiivista ja tehtävät ja tiedot ovat erinomaisia niin viimeistelyn kuin soveltamisenkin osalta.

Esitietovaatimukset

1. vuoden viestinnän opinnot

Lisätiedot

Kurssilla on aktiivinen läsnäolo.

Siirry alkuun