Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen johtaminen ja markkinointi (3op)

Toteutuksen tunnus: LTVAMA503-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2018 - 14.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2018 - 29.10.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Kimmo Kulmala
Opintojakso
LTVAMA503

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.

Sisältö

-Palvelukilpailu
-Palvelun laatu
-Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
-Asiantuntijapalvelut

Oppimateriaalit

Johanna Gummerus, Catharina von Koskull, Christian Kowalkowski, (2017) "Guest editorial: relationship marketing – past, present and future", Journal of Services Marketing, Vol. 31 Issue: 1, pp.1-5, doi: 10.1108/JSM-12-2016-0424
Grönroos, C. 2015. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: Talentum.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, workshop-työskentely, soveltava harjoitustyö ja ryhmätentti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Itsenäinen työskentely: raportit workshopeista, harjoitustyö ja tentti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus ja workshop-työskentely 24 h
Soveltava harjoitustyö 30 h
Kirjallisuus ja tentti 26 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa tyydyttävää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa hyvää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa erinomaista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.

Siirry alkuun