Palvelujen johtaminen ja markkinointi (3op)
Toteutuksen tunnus: LTVAMA503-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.10.2018 - 31.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.03.2019 - 24.05.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Kimmo Kulmala
- Opintojakso
- LTVAMA503
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.
Sisältö
-Palvelukilpailu
-Palvelun laatu
-Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
-Asiantuntijapalvelut
Oppimateriaalit
Johanna Gummerus, Catharina von Koskull, Christian Kowalkowski, (2017) "Guest editorial: relationship marketing – past, present and future", Journal of Services Marketing, Vol. 31 Issue: 1, pp.1-5, doi: 10.1108/JSM-12-2016-0424
Grönroos, C. 2015. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: Talentum.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, workshop-työskentely, soveltava harjoitustyö
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Itsenäinen työskentely: raportit workshopeista, harjoitustyö ja tentti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus ja workshop-työskentely 15 h
Soveltava harjoitustyö 35 h
Hackathon 30 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa tyydyttävää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa hyvää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa erinomaista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.