Integroidun markkinointiviestinnän suunnittelu (6op)
Toteutuksen tunnus: LT00BE39-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.10.2018 - 29.03.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.04.2019 - 24.05.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Lähiosuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Kimmo Kulmala
- Saija Råtts
- Opintojakso
- LT00BE39
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja tunnistaa integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen liiketoiminnassa. Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa laatia integroidun sekä sitä tukevan digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelman. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointiviestinnän toimenpiteitä yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti.
Sisältö
- Markkinointiviestinnän keinot
- Markkinointiviestinnän toteuttaminen ja arviointi
- Integroidun markkinointiviestinnän suunnittelu
- Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnittelu
- Digitaalinen media ja internetmarkkinointi
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa ja mobiilimarkkinointi
- Markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- Toimeksiannon laatiminen mainostoimistolle
Oppimateriaalit
Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot.
Virtanen, Pertti 2010. Markkinoi ja myy oikein. Sallitut ja kielletyt markkinointikeinot.
Muu opettajan ilmoittama materiaali.
Sekä
Karjaluoto, H. 2010. Digitaalinen markkinointiviestintä : esimerkkejä parhaista käytännöistä yritys- ja kuluttajamarkkinointiin. Helsinki: Docendo.
Luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset, mahdollisesti verkkotentti
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Valinnaista toteutustapaa ei ole.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Mahdollisesti verkkotentti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Digitaalisen markkinointiviestinnän osuus 3 op.
Työmäärä yhteensä: noin 80 h
- luento-opetusta noin 24 h
- itsenäistä opiskelua ja materiaaleihin perehtymistä noin 56 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa kiitettävästi suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa