Markkinointiviestinnän keinot (3op)
Toteutuksen tunnus: KD07BMMA225-1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2015 - 28.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.02.2016 - 15.02.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Jarmo Nummela
- Salla Kettunen
- Opintojakso
- KD07BMMA225
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää markkinointiviestinnän keinoihin liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Sisältö
- markkinointiviestinnän osa-alueet, mainonta, PR ja myynninedistäminen
- integroitu markkinointiviestintä
- kampanjasuunnittelun perusteet
Oppimateriaalit
Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot
ja muu opettajan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: noin 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 44 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös erinomaisesti suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.