Mainonta, PR ja myynninedistäminen (3op)
Toteutuksen tunnus: KD07BMMA207-2
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 26.05.2016 - 01.09.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2016 - 31.12.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
- Opettajat
- Johanna Koivula
- Opintojakso
- KD07BMMA207
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Sisältö
- markkinointiviestinnän osa-alueet, mainonta, PR ja myynninedistäminen
- integroitu markkinointiviestintä
- kampanjasuunnittelun perusteet
Oppimateriaalit
Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=46282
ja muu opettajan ilmoittama materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: noin 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 44 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös erinomaisesti suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.