Siirry suoraan sisältöön

Conceptualizing services (5op)

Toteutuksen tunnus: CA00BU18-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.04.2018 - 07.10.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.08.2018 - 28.10.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettajat
Ilkka Latomäki
Vastuuopettaja
Elina Ojala
Opintojakso
CA00BU18

Tavoitteet

Student knows how to develop customer centric service concept based on researchs and considering also processes and resources. Student knows the basics of strategic planning and management. Student understands the importance of forecasts, innovativeness and creativity in developing of service concept. Student is able to evaluate concept´s financial quotas.

Sisältö

- customer oriented concept planning
- strategic planning and management
- innovativeness and creativity in service business
- forecasting methods
- financial planning of service concept

Oppimateriaalit

-materiaali ilmoitetaan luentojen alussa

Opetusmenetelmät

-Luennot, oppimistehtävät, ryhmätyöt, verkko-opiskelu

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijalla on mahdollista opinnollistaa kurssi, jos opiskelija täyttää seuraavat vaatimukset: Opiskelija työskentelee esimiesasemassa
Työnantajalta on mahdollista saada kurssin sisältöön liittyvä kehittämisprojekti
Opiskelija voi suorittaa kurssin tehtävät yritystallissa. Ota yhteys yritystallipäällikköön
Aikaisemman osaamisen tunnistaminen on mahdollista aikaisemmilla korkeakouluopinnoilla

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 45h, Itsenäinen työskentely ja ryhmätyö 90 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Student recognizes customer centric approach, value of research and service concept development based on the basics of processes and resources
Students can name the principles of the strategic planning and management in the service concept planning
Students recognize connections and meanings of the forecasts, innovation and creativity in service concept planning
Students knows principles of the facility and service concept planning based on the processes
Students can read service concept budgets and finance and name the main parts of it

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Student can plan a customer centric service concept which is based on research, processes and resources
Students can explain the role of the strategic planning and management in the service concept planning
Students can judge connections and meanings of the forecasts, innovation and creativity in service concept planning
Students can create a budget for the service concept and plan how to finance it

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Student can plan a economically sound customer centric service concept which is based on research, processes and resources
Students can apply and estimate the role of the strategic planning and management in the service concept planning
Students can apply forecasts, innovation and creativity in service concept planning
Students can create a well-founded budget for a service concept and plan how to finance it

Esitietovaatimukset

Business Operations and Entrepreneurship
Personnel management and superior work in food chain
Marketing planning and implementation in the food chain

Siirry alkuun