Hyvinvointiteknologia (3op)
Toteutuksen tunnus: SOSAPJ90-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2018 - 31.01.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.02.2018 - 30.03.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 12
- Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Opettajat
- Tua Niemelä
- Opintojakso
- SOSAPJ90
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa teknologian mahdollisuuksia hyvinvointipalveluissa ja yhteiskunnassamme. Opiskelija osaa tunnistaa käyttäjälähtöisen teknologian mahdollisuuksia ja rajoitteita osallistumisen ja toimintakyvyn edistämiseksi. Opiskelija osaa kuvata ja pohtia hyvinvointiteknologian eettisiä kysymyksiä.
Opiskelijalla on valmiudet digitaalisen tarinan laatimiseen.
Sisältö
- hyvinvointiteknologia, digitaalinen tarina
- eri asiakasryhmien erityistarpeet
- opiskelija tuottaa valitsemastaan teemasta valitsemalleen asiakasryhmälle soveltuvan noin 10 min digitaalisen tarinan
- tarinan sisällön voi valita oman mielenkiinnon mukaan
- kulttuuri (esim. ajanviete, ympäristö, luonto, harrastukset, hengelliset, ennen vanhaan)
- liikunta (esim. liikuntaneuvonta, jumppa, rentoutus)
- terveys (esim. terveysneuvonta, kauneus- ja hyvinvointi)
- tietokanava (esim. neuvonta, tietoiskut, tekninen tuki)
- muu aihe
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija on tuottanut digitaalisen tarinan. Opiskelija osaa itsearvioinnissa pohtia hyötyjä ja haittoja yksilön, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmasta. Opiskelija osaa tunnistaa hyvinvointiteknologiaan liittyviä eettisiä kysymyksiä.
Hylätty: Opiskelija ei ole palauttanut digitaalista tarinaa tai lopullinen tuotos on hyvin puutteellinen. Itsearviointi on puutteellinen.
Esitietovaatimukset
edeltäviä opintoja ei tarvita