Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointiteknologia (3op)

Toteutuksen tunnus: SOSAPJ90-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2018 - 31.01.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.02.2018 - 30.03.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 12
Koulutus
Sosionomi (AMK)
Opettajat
Tua Niemelä
Opintojakso
SOSAPJ90

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa teknologian mahdollisuuksia hyvinvointipalveluissa ja yhteiskunnassamme. Opiskelija osaa tunnistaa käyttäjälähtöisen teknologian mahdollisuuksia ja rajoitteita osallistumisen ja toimintakyvyn edistämiseksi. Opiskelija osaa kuvata ja pohtia hyvinvointiteknologian eettisiä kysymyksiä.
Opiskelijalla on valmiudet digitaalisen tarinan laatimiseen.

Sisältö

- hyvinvointiteknologia, digitaalinen tarina
- eri asiakasryhmien erityistarpeet
- opiskelija tuottaa valitsemastaan teemasta valitsemalleen asiakasryhmälle soveltuvan noin 10 min digitaalisen tarinan
- tarinan sisällön voi valita oman mielenkiinnon mukaan
- kulttuuri (esim. ajanviete, ympäristö, luonto, harrastukset, hengelliset, ennen vanhaan)
- liikunta (esim. liikuntaneuvonta, jumppa, rentoutus)
- terveys (esim. terveysneuvonta, kauneus- ja hyvinvointi)
- tietokanava (esim. neuvonta, tietoiskut, tekninen tuki)
- muu aihe

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija on tuottanut digitaalisen tarinan. Opiskelija osaa itsearvioinnissa pohtia hyötyjä ja haittoja yksilön, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmasta. Opiskelija osaa tunnistaa hyvinvointiteknologiaan liittyviä eettisiä kysymyksiä.

Hylätty: Opiskelija ei ole palauttanut digitaalista tarinaa tai lopullinen tuotos on hyvin puutteellinen. Itsearviointi on puutteellinen.

Esitietovaatimukset

edeltäviä opintoja ei tarvita

Siirry alkuun