Siirry suoraan sisältöön

Harjoittelu: Ehkäisevä ja valtaistava gerontologinen työ (6op)

Toteutuksen tunnus: GERAEV500-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.08.2017 - 03.09.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.09.2017 - 29.09.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Lähiosuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Paikat
0 - 22
Koulutus
Geronomi (AMK)
Opettajat
Pirjo Takala
Opintojakso
GERAEV500

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa iäkkään ihmisen tarpeita, joihin ehkäisevän ja valtaistavan gerontologisen työn keinoin voidaan vastata. Opiskelija osaa soveltaa valitsemiaan menetelmiä ja tukimuotoja sekä tunnistaa näitten käyttöön liittyviä haasteita. Opiskelija osaa analysoida omaa ammatillista kehittymistään harjoittelujaksolla.

Sisältö

Harjoittelu toimintayksikössä, jossa on mahdollisuus tutustua erilaisiin ehkäisevän, psykososiaalisen, sosiokulttuurisen, voimavaralähtöisen tai valtaistavan työn toimintatapoihin. Opiskelija valitsee menetelmälliset näkökulmansa harjoittelupaikan antamien mahdollisuuksien mukaan.

Opetusmenetelmät

Harjoittelu, harjoittelun suunnitelma sekä harjoittelun loppuraportti.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Harjoittelu toimintayksikössä, jossa on mahdollisuus tutustua erilaisiin ehkäisevän, psykososiaalisen, sosiokulttuurisen, voimavaralähtöisen tai valtaistavan työn toimintatapoihin. Opiskelija valitsee menetelmälliset näkökulmansa harjoittelupaikan antamien mahdollisuuksien mukaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

156 t sisältäen harjoittelun orientaation, kirjalliset tehtävät harjoittelun ajalta ja harjoittelun loppuseminaarin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hyväksytty:
Opiskelija osaa tunnistaa monipuolisesti ehkäisevän ja valtaistavan gerontologisen työn tarpeita. Opiskelija osaa suunnitella ja vertailla erilaisia hyvinvointia tukevia palveluita ja tukitoimia sekä käyttää niitä myös käytännön asiakastilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa ammatillista kehittymistään realistisesti.
Hylätty:
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä erilaisia hyvinvointia tukevia palveluita ja tukitoimia, mutta suunnittelu sekä käytännön soveltaminen ovat puutteellisia. Ammatillisen kehittymisen analysointitaidot ovat puutteelliset.

Siirry alkuun