Harjoittelu: Ehkäisevä ja valtaistava gerontologinen työ (6op)
Toteutuksen tunnus: GERAEV500-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.08.2017 - 03.09.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.09.2017 - 29.09.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Lähiosuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Paikat
- 0 - 22
- Koulutus
- Geronomi (AMK)
- Opettajat
- Pirjo Takala
- Opintojakso
- GERAEV500
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa iäkkään ihmisen tarpeita, joihin ehkäisevän ja valtaistavan gerontologisen työn keinoin voidaan vastata. Opiskelija osaa soveltaa valitsemiaan menetelmiä ja tukimuotoja sekä tunnistaa näitten käyttöön liittyviä haasteita. Opiskelija osaa analysoida omaa ammatillista kehittymistään harjoittelujaksolla.
Sisältö
Harjoittelu toimintayksikössä, jossa on mahdollisuus tutustua erilaisiin ehkäisevän, psykososiaalisen, sosiokulttuurisen, voimavaralähtöisen tai valtaistavan työn toimintatapoihin. Opiskelija valitsee menetelmälliset näkökulmansa harjoittelupaikan antamien mahdollisuuksien mukaan.
Opetusmenetelmät
Harjoittelu, harjoittelun suunnitelma sekä harjoittelun loppuraportti.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Harjoittelu toimintayksikössä, jossa on mahdollisuus tutustua erilaisiin ehkäisevän, psykososiaalisen, sosiokulttuurisen, voimavaralähtöisen tai valtaistavan työn toimintatapoihin. Opiskelija valitsee menetelmälliset näkökulmansa harjoittelupaikan antamien mahdollisuuksien mukaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
156 t sisältäen harjoittelun orientaation, kirjalliset tehtävät harjoittelun ajalta ja harjoittelun loppuseminaarin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hyväksytty:
Opiskelija osaa tunnistaa monipuolisesti ehkäisevän ja valtaistavan gerontologisen työn tarpeita. Opiskelija osaa suunnitella ja vertailla erilaisia hyvinvointia tukevia palveluita ja tukitoimia sekä käyttää niitä myös käytännön asiakastilanteissa. Opiskelija osaa analysoida omaa ammatillista kehittymistään realistisesti.
Hylätty:
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä erilaisia hyvinvointia tukevia palveluita ja tukitoimia, mutta suunnittelu sekä käytännön soveltaminen ovat puutteellisia. Ammatillisen kehittymisen analysointitaidot ovat puutteelliset.