Siirry suoraan sisältöön

Palveluohjaus (4op)

Toteutuksen tunnus: GERAPJ500-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.03.2017 - 19.05.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.06.2017 - 06.08.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 15
Koulutus
Geronomi (AMK)
Opettajat
Pirjo Takala
Ryhmät
VVO
VVO-ryhmä Peppiä varten
Opintojakso
GERAPJ500

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso suoritetaan aikavälillä 5.6.-6.8.17

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata palveluohjauksellisen työotteen, sen periaatteet ja prosessit sekä palveluohjauksen erilaisia tasoja ja menetelmiä. Hän osaa tunnistaa palveluohjaajan koordinoivan roolin sekä jäsentää teoriatasolla miten ohjata, neuvoa ja tukea ikäihmistä sekä hänen läheisiään. Hän osaa hyödyntää sekä julkisia, yksityisiä että yhteisöllisiä palveluita ja tukitoimia palveluohjauksessa. Opiskelija ymmärtää ja osaa toteuttaa eettistä ja osallistavaa kirjaamista.

Sisältö

- palveluohjaus työmenetelmänä
- palveluohjaus prosessina
- palveluohjaajan rooli
- moniammatillisuus ja verkostotyö palveluohjauksessa
- erilaiset palveluohjausmallit ja tasot
- kirjaaminen palveluohjauksessa

Aika ja paikka

Opintojakso toteutuu aikavälillä 5.6.-6.8.17

Oppimateriaalit

Autio, T. & Hyvärinen, S. (2009) Näkökulmia palveluohjaukseen. Omaishoitajat ja Läheiset -Liitto ry. Julkaisuja 2/2009.
-ajankohtainen materiaali

Opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Opintojakso ei sisällä kontaktiopetusta. Opiskelija tekee yhden jakson teemaan sisältyvän tutustumiskäynnin.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelija tekee yhden haastattelutehtävän opintojakson teemaan liittyen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina. Opintojakso ei sisällä kontaktiopetusta, mutta opiskelija tekee yhden haastattelutehtävän opintojakson teemaan liittyen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

106 t.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä palveluohjauksen teoreettisia periaatteita, mutta käytäntöön soveltaminen on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa soveltaa palveluohjauksen teoriaa käytäntöön. Hän osaa kuvata palveluohjauksen tulevaisuuden haasteita ja perustella ne tarkoituksenmukaisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa selittää ja perustella palveluohjauksen toimintaperiaatteita ja soveltaa palveluohjauksen teoriaa monipuolisesti. Hän osaa analysoida palveluohjauksen tulevaisuuden haasteita.

Esitietovaatimukset

edeltäviä opintoja ei tarvita

Lisätiedot

Opiskelijat saavat sähköpostiinsa Moodle verkkoympäristön avaimen 5.6. mennessä. Opintojakson tarkemmat suorituskäytännöt ja tehtävänannot löytyvät Moodle-pohjalta.

Siirry alkuun