Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän johtaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: KD00BD96-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.08.2017 - 11.11.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.10.2017 - 25.11.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoimintaosaaminen
Opettajat
Sanna Joensuu-Salo
Opintojakso
KD00BD96

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella, arvioida ja johtaa tavoitteellista, integroitua markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa huomioida asiakassuhteen vaiheet markkinointiviestinnän eri keinojen käytössä sekä hyödyntää digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia. Opiskelija hallitsee markkinointiviestinnän mittausmenetelmät ja osaa hyödyntää niitä markkinointiviestinnän analysoimisessa ja kehittämisessä yrityksen strategian mukaisesti.

Sisältö

Markkinointiviestinnän tavoitteet ja suunnittelu
Integroitu markkinointiviestintä
Markkinointiviestinnän toteuttaminen, mittaus ja arviointi
Digitaalinen markkinointiviestintä
Mainostoimistojen ja muiden alihankkijoiden rooli
Markkinointiviestinnän johtaminen

Oppimateriaalit

Artikkelit:
Finne, Å. and Grönroos, C. 2017. Communication-in-use: customer-integrated marketing communication. European Journal of Marketing 51 (3), -, doi: 10.1108/EJM-08-2015-0553
Danaher, P. and Rossiter, J. 2011. Comparing perceptions of marketing communication channels. European Journal of Marketing 45 (1/2), 6-42, doi: 10.1108/03090561111095586
Gabrielli, V. and Balboni, B. 2010. SME practice towards integrated marketing communications. Marketing Intelligence & Planning 28 (3),275-290.
Valos, M., Habibi, F., Casidy, R., Driesener, C. and Maplestone, V. 2016. Exploring the integration of social media within integrated marketing communication frameworks: Perspectives of services marketers. Marketing Intelligence & Planning 34 (1),19-40.
Muu kirjallisuus:
Chaffey, D. and Ellis-Chadwick, F. 2016. Digital marketing. Sixth edition. Harlow: Pearson Education Limited.
Kotler, P., Keller, K., Goodman, M., Hansen, T. and Brady, M. 2016. Marketing management : european edition. 3rd. edition. Harlow: Pearson Education. Huom. Part 3 ja Part 5.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus:
Kaksi luentokertaa ja yksi seminaari (seminaarissa pakollinen läsnäolo tai korvaava virtuaalinen esitys)
Harjoitustyö:
Referaatit annetuista artikkeleista
Soveltava harjoitustyö
Seminaariesitys

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Seminaariosallistumisen voi korvata virtuaalisella esityksellä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

.Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa hyvällä tasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät erinomaisesti ja on osallistunut rakentavasti ja aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää erinomaisesti integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa erinomaisella tasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää.

Siirry alkuun