Markkinointiviestinnän johtaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: KD00BD96-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.08.2017 - 11.11.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.10.2017 - 25.11.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoimintaosaaminen
- Opettajat
- Sanna Joensuu-Salo
- Opintojakso
- KD00BD96
Arviointiasteikko
1-5
                    
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella, arvioida ja johtaa tavoitteellista, integroitua markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa huomioida asiakassuhteen vaiheet markkinointiviestinnän eri keinojen käytössä sekä hyödyntää digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia. Opiskelija hallitsee markkinointiviestinnän mittausmenetelmät ja osaa hyödyntää niitä markkinointiviestinnän analysoimisessa ja kehittämisessä yrityksen strategian mukaisesti.
                    
Sisältö
Markkinointiviestinnän tavoitteet ja suunnittelu 
Integroitu markkinointiviestintä 
Markkinointiviestinnän toteuttaminen, mittaus ja arviointi
Digitaalinen markkinointiviestintä 
Mainostoimistojen ja muiden alihankkijoiden rooli
Markkinointiviestinnän johtaminen
                    
Oppimateriaalit
Artikkelit:
Finne, Å. and Grönroos, C. 2017. Communication-in-use: customer-integrated marketing communication. European Journal of Marketing 51 (3), -, doi: 10.1108/EJM-08-2015-0553
Danaher, P. and Rossiter, J. 2011. Comparing perceptions of marketing communication channels. European Journal of Marketing 45 (1/2), 6-42, doi: 10.1108/03090561111095586
Gabrielli, V. and Balboni, B. 2010. SME practice towards integrated marketing communications. Marketing Intelligence & Planning 28 (3),275-290.
Valos, M., Habibi, F., Casidy, R., Driesener, C. and Maplestone, V. 2016. Exploring the integration of social media within integrated marketing communication frameworks: Perspectives of services marketers. Marketing Intelligence & Planning 34 (1),19-40.
Muu kirjallisuus:
Chaffey, D. and Ellis-Chadwick, F. 2016. Digital marketing. Sixth edition. Harlow: Pearson Education Limited.
Kotler, P., Keller, K., Goodman, M., Hansen, T. and Brady, M. 2016. Marketing management : european edition. 3rd. edition. Harlow: Pearson Education. Huom. Part 3 ja Part 5.
                    
Opetusmenetelmät
Lähiopetus:
Kaksi luentokertaa ja yksi seminaari (seminaarissa pakollinen läsnäolo tai korvaava virtuaalinen esitys)
Harjoitustyö:
Referaatit annetuista artikkeleista
Soveltava harjoitustyö
Seminaariesitys
                    
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä.
                    
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Seminaariosallistumisen voi korvata virtuaalisella esityksellä.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
.Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa hyvällä tasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät erinomaisesti ja on osallistunut rakentavasti ja aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää erinomaisesti integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen ja markkinointiviestinnän johtamisen osana yrityksen strategiaa. Hän osaa erinomaisella tasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä arvioida omaa kykyään johtaa markkinointiviestintää.
                    
