Palvelujen johtaminen ja markkinointi (3op)
Toteutuksen tunnus: LTVAMA503-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.05.2017 - 23.08.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.08.2017 - 25.09.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
- Opettajat
- Jarmo Nummela
- Opintojakso
- LTVAMA503
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
Palvelunäkökulma liike-elämässä
Palvelulogiikka
Palvelujen markkinointi ja johtaminen
Yritys osana palvelukilpailua
Palvelujen kannattavuus
Palvelujen tuottavuuskysymykset
Palvelujen organisointi
Palvelukulttuurin kehittäminen
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.
Sisältö
-Palvelukilpailu
-Palvelun laatu
-Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
-Asiantuntijapalvelut
Oppimateriaalit
Luennoitsijan ilmoittamat materiaalit
Christian Grönroos (2009) Palvelujen johtaminen ja markkinointi , Talentum
Opetusmenetelmät
Luennot ja oppimistehtävät
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei ole
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kotitentti
Kansainvälisyys
Ei ole
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ajankäyttö yhteensä noin 80 h, josta lähiopetus 12 h ja itsenäinen opiskelu 68h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa tyydyttävää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa hyvää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa erinomaista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.