Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen johtaminen ja markkinointi (3op)

Toteutuksen tunnus: LTVAMA503-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.05.2017 - 23.08.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.08.2017 - 25.09.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettajat
Jarmo Nummela
Opintojakso
LTVAMA503

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

Palvelunäkökulma liike-elämässä
Palvelulogiikka
Palvelujen markkinointi ja johtaminen
Yritys osana palvelukilpailua
Palvelujen kannattavuus
Palvelujen tuottavuuskysymykset
Palvelujen organisointi
Palvelukulttuurin kehittäminen

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.

Sisältö

-Palvelukilpailu
-Palvelun laatu
-Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
-Asiantuntijapalvelut

Oppimateriaalit

Luennoitsijan ilmoittamat materiaalit
Christian Grönroos (2009) Palvelujen johtaminen ja markkinointi , Talentum

Opetusmenetelmät

Luennot ja oppimistehtävät

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei ole

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kotitentti

Kansainvälisyys

Ei ole

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ajankäyttö yhteensä noin 80 h, josta lähiopetus 12 h ja itsenäinen opiskelu 68h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa tyydyttävää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa hyvää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa erinomaista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.

Siirry alkuun