Integroidun markkinointiviestinnän suunnittelu (5op)
Toteutuksen tunnus: LTVAMA301-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.09.2017 - 07.04.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.04.2018 - 25.05.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Kristiina Mutka-Vierula
- Lita Nimeämätön
- Opintojakso
- LTVAMA301
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
1. Kick-off
Opintokokonaisuuden esittely
Ryhmäytyminen & kampanjateeman valinta ryhmille
2. Orientaatio opintokokonaisuuteen
3. Brändit ja markkinoinnin kilpailukeinot
4. Integroidun markkinointiviestinnän suunnittelu
5. Kampanjan jalostaminen
Klinikkatunnit ilman ajanvarausta Frami F3 Jarmon työtilassa erikseen ilmoitettavine aikoina:
6. Integroidun markkinoinnin implementointi
7. HUIPUTUS -seminaari
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja tunnistaa integroidun markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen liiketoiminnassa. Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa laatia integroidun markkinointiviestinnän suunnitelman. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointiviestinnän toimenpiteitä yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti. Opiskelija tuntee markkinointiviestintään liittyvän keskeisen lainsäädännön ja osaa huomioida sen markkinointiviestinnän suunnittelussa.
Sisältö
- markkinointiviestinnän tavoitteet ja suunnittelu
- integroitu markkinointiviestintä ja markkinointiviestinnän keinot
- markkinointiviestinnän toteuttaminen ja arviointi
- markkinointiviestintään liittyvät keskeiset säännöt ja säädökset
Oppimateriaalit
Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot.
Virtanen, Pertti 2010. Markkinoi ja myy oikein. Sallitut ja kielletyt markkinointikeinot.
Muu opettajan ilmoittama materiaali.
Vierula, Markku 2014.Suuri Integraatiokirja:Talentum
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Integroidun markkinointikampanjan suunnittelu ja esittäminen yritys- tai yhteisökumppanille.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei ole
Kansainvälisyys
Ei ole
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: noin 134 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 60 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 74 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa kiitettävästi suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä noudattaen asiaan kuuluvia lakeja ja määräyksiä.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä noudattaen asiaan kuuluvia lakeja ja määräyksiä.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti sekä noudattaen asiaan kuuluvia keskeisiä lakeja ja määräyksiä.
Lisätiedot
Myöhässä palautetun suorituksen arvosanasta vähennetään -1
Ryhmätehtävän toveriarvioinnin pohjalta opettaja varaa oikeuden yksilökohtaiseen arviointiin