Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskäyttäytyminen (4op)

Toteutuksen tunnus: LTVAMA202-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.09.2017 - 17.02.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.02.2018 - 29.03.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Terhi Anttila
Opintojakso
LTVAMA202

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

-Tarpeet, motiivit, sidonnaisuus, asenteet ja arvot
-Ostoprosessi ja ostamiseen vaikuttavat tekijät sekä b-to-b että b-to-c-markkinoilla
-Kuluttajakäyttäytyminen
-Organisaation ostokäyttäytyminen

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.

Sisältö

-Tarpeet, motiivit, sidonnaisuus, asenteet ja arvot
-Ostoprosessi ja ostamiseen vaikuttavat tekijät sekä b-to-b että b-to-c-markkinoilla
-Kuluttajakäyttäytyminen
-Organisaation ostokäyttäytyminen

Aika ja paikka

Kevätlukukausi 2018

Oppimateriaalit

-Solomon, M. & Bamossy, G. ja Askegaard, S. & Hogg, M. (2006). Consumer Behaviour European Perspective
-Arantola, H. (2006). Customer Insight.
-Ojasalo, J. ja Ojasalo, K. (2010). B-to-B-palvelujen markkinointi
-Rope, T. (1998). Business to Business-markkinointi
-Laine, K. (2015). Myynti on rikki. B-to-B-myynnin uusi aika
-Opintojakson moodle-sivustolla oleva luentomateriaali ja artikkelit

Opetusmenetelmät

-Luennot
-Ryhmätyöskentely
-Itsenäinen työskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei ole

Kansainvälisyys

Ei ole

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: 106 h
-Luennot ja ryhmätöiden ohjaus ja esitystunnit 28 h
-Ryhmätyöskentely 33 h
-Itsenäinen työskentely 45 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.

Lisätiedot

terhi.anttila@seamk.fi

Siirry alkuun