Siirry suoraan sisältöön

Strateginen yritysviestintä (3op)

Toteutuksen tunnus: KD07BVIE002-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.01.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.02.2017 - 06.04.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Koulutus
Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettajat
Elisa Kannasto
Opintojakso
KD07BVIE002

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yrityksen ulkoisia ja sisäisiä viestinnän toimintatapoja. Opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelmia. Opiskelija osaa tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen työyhteisön toiminnassa ja työyhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa myös analysoida yrityksen viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta.

Sisältö

- Tulosviestinnän osa-alueet (arkiviestintä, kiinnittäminen, profilointi, informointi)
- Viestinnän suunnittelun tasot
- Sidosryhmä ja asiakaspalveluviestintä, yrityskuvan johtaminen
- Kriisi- ja muutosviestintä
- Viestinnän nyky- ja tavoitetilan analysointi
- Viestintäsuunnitelman/-strategian laatiminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa heikosti tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija on palauttanut tehtävät, mutta niissä on paljon täydennettävää. Opiskelija osaa heikosti analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta, ja osallistuminen on ollut vaihtelevaa, joten tehtävissä ja tiedoissa on vielä puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa pääsääntöisesti tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa melko hyvin analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelijan palauttamat tehtävät ja tiedot ovat hyviä, mutta viimeistelyssä sekä tiedon soveltamisessa on vielä hieman parannettavaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yhteisöjen ulkoisen ja sisäisen viestinnän toimintatapoja sekä opiskelijalla on valmiudet laatia ja toteuttaa käytännössä viestintäsuunnitelma. Opiskelija osaa tunnistaa viestinnän ja viestintästrategian merkityksen yhteisön toiminnassa ja yhteisön tuloksen tekijänä. Opiskelija osaa myös analysoida yhteisön viestintää esimerkiksi hyödyntämällä erilaisia palautejärjestelmiä ja tutkimusta. Opiskelijan osallistuminen on aktiivista ja tehtävät ja tiedot ovat erinomaisia niin viimeistelyn kuin soveltamisenkin osalta.

Esitietovaatimukset

1. vuoden viestinnän opinnot

Siirry alkuun