Siirry suoraan sisältöön

Visualisoinnin perusteet (3op)

Toteutuksen tunnus: KL04DVTT04-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.12.2016 - 18.02.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.01.2017 - 25.02.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Koulutus
Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Opettajat
Tapio Hellman
Opintojakso
KL04DVTT04

Oppimateriaalit

Esitykset: 3D-grafiikan perusteet, 3ds Maxin perusteet, 3ds Maxin käyttötarkoitus, 3ds Maxin käyttöliittymä. Harjoitustehtävät: Binääripuu Boolen operaatioilla, Sohvan mallinnus, Asetelma, Animoidut jousi ja iskunvaimennin, Rubikin kuution mallinnus ja animointi, AEC-objektien käyttö rakennusmallinnuksessa, Robotin mallinnus. Suositeltava kirjallisuus: Antti Puhakka: 3D-grafiikka, Talentum 2008.

Opetusmenetelmät

Teorialuennot, harjoitustehtävät, pakollinen, arvosteltava itse suunniteltava harjoitustehtäväesimerrki

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdollisesti vierailuja alueen 3D-mallinnus/visualisointi/virtuaalitodellisuus/simulointialan yrityksiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ei kotitehtäviä. Ainoastaan yksi pakollinen harjoitustehtävä, jota voi suunnitella myös viimeisten oppituntien aikana.

Siirry alkuun