Visualisoinnin perusteet (3op)
Toteutuksen tunnus: KL04DVTT04-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.12.2016 - 18.02.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.01.2017 - 25.02.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Insinööri (AMK), Tietotekniikka
- Opettajat
- Tapio Hellman
- Opintojakso
- KL04DVTT04
Oppimateriaalit
Esitykset: 3D-grafiikan perusteet, 3ds Maxin perusteet, 3ds Maxin käyttötarkoitus, 3ds Maxin käyttöliittymä. Harjoitustehtävät: Binääripuu Boolen operaatioilla, Sohvan mallinnus, Asetelma, Animoidut jousi ja iskunvaimennin, Rubikin kuution mallinnus ja animointi, AEC-objektien käyttö rakennusmallinnuksessa, Robotin mallinnus. Suositeltava kirjallisuus: Antti Puhakka: 3D-grafiikka, Talentum 2008.
Opetusmenetelmät
Teorialuennot, harjoitustehtävät, pakollinen, arvosteltava itse suunniteltava harjoitustehtäväesimerrki
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdollisesti vierailuja alueen 3D-mallinnus/visualisointi/virtuaalitodellisuus/simulointialan yrityksiin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ei kotitehtäviä. Ainoastaan yksi pakollinen harjoitustehtävä, jota voi suunnitella myös viimeisten oppituntien aikana.