Ruokaketjun kehittäminen asiakasnäkökulmasta (5op)
Toteutuksen tunnus: KA33C40-1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2015 - 02.08.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.10.2015 - 15.11.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Opettajat
- Jussi Esala
- Tuija Pitkäkoski
- Opintojakso
- KA33C40
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa erottaa erilaiset asiakkaat ja kehittää asiakkaiden ostokäyttäytymisen tuntemustaan. Opiskelija osaa analysoida asiakkaiden ostokäyttäytymisen ilmentymiä ja niihin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija ymmärtää kuinka asiakasarvo rakentuu ruokaketjun asiakassuhteissa ja osaa kehittää yrityksen ja asiakkaan yhteistoimintaa sekä ostokäyttäytymiseen vaikuttavia toimenpiteitä. Opiskelija ymmärtää hyvien suhteiden merkityksen asiakassuhteisiin ja asiakkaan sitoutumiseen. Opiskelija ymmärtää asiakassuhteiden hallinnan ja asiakaskokemuksen johtamisen käsitteet ruokaketjun sisällä B to B ?markkinoinnissa ja kuluttajamarkkinoinnissa.
Sisältö
-Asiakaskeskeisyys ja arvon luominen ruokaketjussa
-Kuluttajan ja organisaation ostokäyttäytyminen ruokaketjussa
-Asiakassuhteiden ja asiakaskokemuksen johtaminen ruokaketjussa
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja itsenäinen työskentely
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: 135 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 32 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 103 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisyyden ja arvon luomisen merkityksen ruokaketjussa sekä ymmärtää hyvän asiakassuhteen rakentamisen ja johtamisen periaatteet ja osaa hyödyntää niitä omassa oppimisprojektissaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee arvon luomiseen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen ja johtamiseen liittyvät käsitteet hyvin sekä osaa soveltaa tietojaan niihin liittyvässä oppimisprojektissa analysoiden ja perustellen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen kehittämisen ja johtamisen alueen kiitettävästi ja osaa monipuolisesti analysoiden ja valintojaan perustellen soveltaa osaamistaan oman alansa oppimisprojektissa. Opiskelija osoittaa kykyä laaja-alaisesti soveltaa oppimaansa oman alansa kehittämiseen.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita