Siirry suoraan sisältöön

Ruokaketjun kehittäminen asiakasnäkökulmasta (5op)

Toteutuksen tunnus: KA33C40-1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2015 - 02.08.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.10.2015 - 15.11.2015
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opettajat
Jussi Esala
Tuija Pitkäkoski
Opintojakso
KA33C40

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa erottaa erilaiset asiakkaat ja kehittää asiakkaiden ostokäyttäytymisen tuntemustaan. Opiskelija osaa analysoida asiakkaiden ostokäyttäytymisen ilmentymiä ja niihin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija ymmärtää kuinka asiakasarvo rakentuu ruokaketjun asiakassuhteissa ja osaa kehittää yrityksen ja asiakkaan yhteistoimintaa sekä ostokäyttäytymiseen vaikuttavia toimenpiteitä. Opiskelija ymmärtää hyvien suhteiden merkityksen asiakassuhteisiin ja asiakkaan sitoutumiseen. Opiskelija ymmärtää asiakassuhteiden hallinnan ja asiakaskokemuksen johtamisen käsitteet ruokaketjun sisällä B to B ?markkinoinnissa ja kuluttajamarkkinoinnissa.

Sisältö

-Asiakaskeskeisyys ja arvon luominen ruokaketjussa
-Kuluttajan ja organisaation ostokäyttäytyminen ruokaketjussa
-Asiakassuhteiden ja asiakaskokemuksen johtaminen ruokaketjussa

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja itsenäinen työskentely

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei harjoittelua

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: 135 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 32 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 103 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisyyden ja arvon luomisen merkityksen ruokaketjussa sekä ymmärtää hyvän asiakassuhteen rakentamisen ja johtamisen periaatteet ja osaa hyödyntää niitä omassa oppimisprojektissaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee arvon luomiseen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen ja johtamiseen liittyvät käsitteet hyvin sekä osaa soveltaa tietojaan niihin liittyvässä oppimisprojektissa analysoiden ja perustellen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee asiakaskokemuksen kehittämisen ja johtamisen alueen kiitettävästi ja osaa monipuolisesti analysoiden ja valintojaan perustellen soveltaa osaamistaan oman alansa oppimisprojektissa. Opiskelija osoittaa kykyä laaja-alaisesti soveltaa oppimaansa oman alansa kehittämiseen.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Siirry alkuun