Palveluprosessien kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: KA15CPAKE10-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.02.2017 - 23.04.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.03.2017 - 30.04.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
- Opettajat
- Kirta Nieminen
- Opintojakso
- KA15CPAKE10
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessien laatuun ja kannattavuuteen. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.
Sisältö
- Prosessisuunnittelu
- Kestävät hankintaprosessit
Oppimateriaalit
- Laamanen K. & Tinnilä, M. 2009. Prosessijohtamisen käsitteet. Helsinki: Teknologiainfo Teknova.
- Leväinen, K.I. 2013. Kiinteistö- ja toimitilajohtaminen. Helsinki.
Opetusmenetelmät
- Luennot, oppimistehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- opiskelijan kokonaistyömäärä 145 h, josta kontaktiopetus 17 %, oppimistehtävät ja itsenäinen opiskelu 83 %
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
5
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessien laatuun ja kannattavuuteen. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.
3
Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessiin. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.
1
Opiskelija osaa tunnistaa organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessiin. Hän tietää prosessisuunnittelussa käytettävät työkalut. Opiskelija hahmottaa tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.
Esitietovaatimukset
- Elintarviketuntemus ruokapalveluissa
- Elintarviketurvallisuus ja mikrobiologia
- Ruokapalvelujen laadun kehittäminen