Siirry suoraan sisältöön

Palveluprosessien kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: KA15CPAKE10-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.02.2017 - 23.04.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.03.2017 - 30.04.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Koulutus
Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettajat
Kirta Nieminen
Opintojakso
KA15CPAKE10

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessien laatuun ja kannattavuuteen. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.

Sisältö

- Prosessisuunnittelu
- Kestävät hankintaprosessit

Oppimateriaalit

- Laamanen K. & Tinnilä, M. 2009. Prosessijohtamisen käsitteet. Helsinki: Teknologiainfo Teknova.
- Leväinen, K.I. 2013. Kiinteistö- ja toimitilajohtaminen. Helsinki.

Opetusmenetelmät

- Luennot, oppimistehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- opiskelijan kokonaistyömäärä 145 h, josta kontaktiopetus 17 %, oppimistehtävät ja itsenäinen opiskelu 83 %

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessien laatuun ja kannattavuuteen. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.

3
Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessiin. Hän osaa hyödyntää eri työkaluja prosessisuunnittelussa. Opiskelija hallitsee tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.

1
Opiskelija osaa tunnistaa organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Hän ymmärtää asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja vaikutukset palvelu- ja tuotantoprosessiin. Hän tietää prosessisuunnittelussa käytettävät työkalut. Opiskelija hahmottaa tuotteiden ja palveluiden kustannustehokkaan ja kestävän hankintaprosessin.

Esitietovaatimukset

- Elintarviketuntemus ruokapalveluissa
- Elintarviketurvallisuus ja mikrobiologia
- Ruokapalvelujen laadun kehittäminen

Siirry alkuun