Kasvuyrittäjyys (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BT86-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.04.2025 - 22.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 30.08.2025 - 14.11.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
- Opettajat
- Elina Ojala
- Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Ryhmät
-
MPK23Tradenomi (AMK), monimuotototeutus
- Pienryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
- Opintojakso
- LT00BT86
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa arvioida ja analysoida yrityksen nykytilaa kasvattamisen ja kehittämisen näkökulmasta sekä arvioida olemassa olevan liiketoiminnan kasvattamisen ja kehittämisen keskeiset haasteet pk-yrityksen näkökulmasta. Opiskelija osaa laatia pk-yritykselle kasvustrategian sekä suunnitelman keskeisten kehittämisehdotusten toteuttamiseen.
Sisältö
olemassa olevan yrityksen edelleen kehittäminen
-yrityksen kasvuun vaikuttavat tekijät
-strategiset työkalut liiketoiminnan kasvun suunnittelussa
-vaihtoehtoiset kasvustrategiat
-kasvun lähteet
-sisäiset ja ulkoiset kasvustrategiat
-kasvun tuomat haasteet pk-yritykselle
-pk-yrityksen kasvun johtaminen
Aika ja paikka
AIKATAULUTETTU VERKKO-OPINTO
Aikataulutetun verkko-opetuksen aikataulut löytyvät lukujärjestyksestä osoitteesta https://lukkarikone.seamk.fi/. Lukujärjestyksiä on julkaistuna kuusi seuraavaa viikkoa. Syksyn 6 ensimmäistä viikkoa julkaistaan juhannukseen mennessä ja kevään 6 ensimmäistä viikkoa jouluun mennessä. Lukujärjestyksiin voi tulla muutoksia.
Oppimateriaalit
Opettajan ilmoittama Moodlemateriaali
Opetusmenetelmät
Aikataulutettu verkko-opinto: Opinto suoritetaan verkossa Moodle-oppimisympäristössä.
Opinto edellyttää aikataulutettuun etäopetukseen osallistumista verkossa.
Opinto sisältää yhteisiä etätapaamisia/pari- tai ryhmätyöskentelyä verkossa. Opintojaksolla tehdään organisaatiolle tilaustyö, jonka pedagogiikka on advisor board.
Opinto sisältää myös itsenäistä työskentelyä verkossa.
Opiskelija perehtyy teoria-aineistoon, tekee verkkotehtävät / harjoitusprojektin annettujen ohjeiden mukaisesti.
Opinto edellyttää itsenäistä työskentelyä ja aikataulun suunnittelua
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
81h, josta Teams etäopetusta 8h. Kurssilla osa opetuksesta liittyy tilaustyönä yritykselle toteutettavaan projektiin (advisor borad) ja loput 73h osin ryhmässä ja osin itsenäistä opiskelua.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu opetukseen passiivisesti, eikä osallistu keskusteluun
Opiskelija osaa laatia nykytila-analyysin ja kasvustrategian pk-yritykselle, mutta tuottaa tavanomaisia nykyhetkestä johdettuja strategisia ratkaisuja.
Opiskelija käyttää strategian suunnittelutyökaluja, mutta käyttö ei ole kattavaa eikä niiden avulla tuotettua tietoa käytetä systemaattisesti strategisten valintojen perusteluissa
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään ajoittain
Opiskelija osaa laatia nykytila-analyysin ja kasvustrategian pk-yritykselle, mutta analyysi ei ole systemaattista ja kattavaa, kasvustrategia jää jossain määrin irralliseksi
Opiskelija osaa käyttää joitain strategian suunnittelutyökaluja analysoidessaan yrityksen sisäistä ja ulkoista toimintaympäristöä sekä perustelee niiden avulla tekemiään strategisia valintojaan
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin
Opiskelija osaa laatia kattavan ja systemaattisen nykytila-analyysin ja erinomaisen kasvustrategian pk-yritykselle
Opiskelija osaa käyttää monipuolisesti strategisia suunnittelutyökaluja analysoidessaan yrityksen sisäistä ja ulkoista toimintaympäristöä sekä osaa erinomaisesti perustella niiden avulla tekemänsä strategiset valinnat.