Siirry suoraan sisältöön

Myyntityö ja myynnin johtaminen (4op)

Toteutuksen tunnus: LT00CW50-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 09.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
12.01.2026 - 22.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 80
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Miia Koski
Ryhmät
MLITA24
Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
Opintojakso
LT00CW50

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa analysoida ja suunnitella myyntityötä ja sen johtamista.

Sisältö

- Myyntityön perusteet, myyntityön rooli markkinointiviestinnässä
- Myyntiprosessin vaiheet
- Hyvän myyjän ominaisuudet ja käytännöt
- Myynnin johtamisen osa-alueet
- Social selling

Oppimateriaalit

- Hänti, Kairisto-Mertanen & Kock, 2016. Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Edita
- Hämäri, Panu 2013. Myynnin käsikirja. HRD Finland.
- Leino S. & Pellinen E. Opas Myyntityöhön. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA.
- Muu opiskelumateriaali Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Opintojakso on verkkokurssi. Tapaamme kurssin aluksi aloitusluennolla Teamsin kautta ja sen jälkeen kurssi jatkuu verkossa. Kurssiin kuuluu viikoittaisia luentovideoita ja niihin liittyviä tehtäviä. Luentovideot voi katsoa silloin kun itselle parhaiten sopii. Kurssin päätteeksi on verkkotentti.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentti on avoinna viikoilla 11 ja 12.
Uusintatentit ovat viikoilla 17 ja 21, 2026.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Suoritustavat kuvataan tarkemmin Moodle-oppimisympäristössä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Opiskelijan kokonaistyömäärä, 4 op = 108h.
- Tutustuminen verkkoympäristöön ja kurssin johdanto 4h
- Videoluennot ja muut opetusmateriaalit verkossa 40h
- Kurssin tehtävät 16h
- Itsenäinen opiskelu 36h
- Tenttiin valmistautuminen 10h
- Verkkotentti 2h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee erinomaisesti myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa suunnitella myyntityön johtamista.

Siirry alkuun