Myyntityö ja myynnin johtaminen (4op)
Toteutuksen tunnus: LT00CW50-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 09.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 22.03.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 80
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Miia Koski
- Ryhmät
-
MLITA24Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus
- Opintojakso
- LT00CW50
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa analysoida ja suunnitella myyntityötä ja sen johtamista.
Sisältö
- Myyntityön perusteet, myyntityön rooli markkinointiviestinnässä
- Myyntiprosessin vaiheet
- Hyvän myyjän ominaisuudet ja käytännöt
- Myynnin johtamisen osa-alueet
- Social selling
Oppimateriaalit
- Hänti, Kairisto-Mertanen & Kock, 2016. Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Edita
- Hämäri, Panu 2013. Myynnin käsikirja. HRD Finland.
- Leino S. & Pellinen E. Opas Myyntityöhön. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA.
- Muu opiskelumateriaali Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojakso on verkkokurssi. Tapaamme kurssin aluksi aloitusluennolla Teamsin kautta ja sen jälkeen kurssi jatkuu verkossa. Kurssiin kuuluu viikoittaisia luentovideoita ja niihin liittyviä tehtäviä. Luentovideot voi katsoa silloin kun itselle parhaiten sopii. Kurssin päätteeksi on verkkotentti.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti on avoinna viikoilla 11 ja 12.
Uusintatentit ovat viikoilla 17 ja 21, 2026.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Suoritustavat kuvataan tarkemmin Moodle-oppimisympäristössä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Opiskelijan kokonaistyömäärä, 4 op = 108h.
- Tutustuminen verkkoympäristöön ja kurssin johdanto 4h
- Videoluennot ja muut opetusmateriaalit verkossa 40h
- Kurssin tehtävät 16h
- Itsenäinen opiskelu 36h
- Tenttiin valmistautuminen 10h
- Verkkotentti 2h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee erinomaisesti myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa suunnitella myyntityön johtamista.