A virtual adventure in acute care - emergency patients in a 360° environment (3cr)
Code: XX00DX19-3003
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 30.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 05.01.2026 - 31.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- SeAMK Nursing and Public Health Nursing
- Campus
- SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 200
- Degree programmes
- Bachelor of Health Care, Nursing
- Teachers
- Riikka Halmesmäki
- Tiina Koskela
- Groups
-
SH23SBachelor of Health Care, Nursing
-
MSH23SBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
-
MSH24KBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
-
SH24KBachelor of Health Care, Nursing, Full-time studies
-
SH24SBachelor of Health Care, Nursing
-
SH25KBachelor of Health Care, Nursing, Full-time studies
-
MSH25KBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
-
MSH24SBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
-
SH25SBachelor of Health Care, Nursing
-
MSH25SBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
- Course
- XX00DX19
Evaluation scale
Passed/failed
Content scheduling
Opiskelija voi suorittaa opintojakson oman aikataulunsa sinä aikana, kun opintojakso on käynnissä. Opintojaksolla ei ole aikaan ja paikkaan sidottua opetusta
Objective
Student
- learn about different acute care environments through 360° images
- become familiar with the care of acutely ill patients in different care environments
- learn how to plan, implement and evaluate the care of acutely ill patients in different acute care settings
- be able to support patients and their relatives in the event of sudden illnes
Content
- Getting to know the emergency care, emergency services, intensive care, the emergency department and the cardiac unit - Care pathway for the acutely ill cardiac patient
- Care pathway for patients with acute respiratory distress
- Care pathway for the acutely ill neurological patient
- Care pathway for the acutely ill infectious disease patient
- Care pathway for a trauma patient
Materials
Kuisma, M. Holmström, P. Nurmi, J. Porthan, K. & Taskinen, T. 2021. Ensihoito. Sanoma Pro Oy. (tai vanhempi painos)
Alanen, P., Hakio, N. & Koskela, T. 2022. Tehohoitotyö, Sanoma Pro Oy.
Alanen, P., Jormakka, J. & Kettunen, J. 2023. Oireista työdiagnoosiin. Ensihoitopotilaan tutkiminen ja arviointi. Sanoma Pro Oy, Helsinki.
Akuuttihoitotyön lääkkeet, Terveysportti (soveltuvin osin)
Akuuttihoitotyön opas, Terveysportti (soveltuvin osin)
Teaching methods
Ajasta ja paikasta riippumaton itsenäinen verkko-opiskelu;
opintojakson teoriamateriaali löytyy Moodlesta, Moodlen tehtävät (virtuaaliset potilascaset) sekä reflektoiva oppimispäiväkirja
Opintojakson tarkemmat suoritusohjeet löytyvät Moodlesta.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan hyväksytty suoritusmerkintä perustuu opintojakson tehtävien ja oppimispäiväkirjan kirjoittamiseen.
Completion alternatives
Opintojaksolla ei ole vaihtoehtoista toteutustapaa
Student workload
3op = 81h
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija
- soveltaa opittua teoriatietoa virtuaalisimulaatiotilanteissa
- osaa reflektoida omaa oppimistaan ja kehitystään opintojakson aikana
- opintojakson tehtävien ja harjoitusten suorittaminen määräaikaan mennessä
Assessment criteria, approved/failed
Accepted
Student
- understand and apply the theoretical knowledge acquired in virtual simulation situations
- is able to reflect on his/her own learning and development during the course
-completion of course assignments and exercises by the deadline
Failed
Student
- does not demonstrate sufficient mastery of theoretical knowledge and its application in virtual simulation situations. - cannot reflect on his / her own learning and development.
- fails to complete tasks and exercises and does not demonstrate an acceptable level of competence in them
Further information
Moodlen tehtävät (virtuaaliset potilascaset) sekä reflektoiva oppimispäiväkirja
Opintojakson suoritukset arvioidaan kuukauden kuluessa siitä, kun ne ovat valmiit.