Peliohjelmointi (3op)
Toteutuksen tunnus: KL00CR20-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 14.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 07.01.2026 - 22.02.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Yksikkö
- SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.
Sisältö
Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet
Oppimateriaalit
Luentomonisteet ja verkkomateriaali
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä
Esitietovaatimukset
Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi