Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (3op)

Toteutuksen tunnus: KL00CR20-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 14.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
07.01.2026 - 22.02.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Yksikkö
SeAMK Automaatio- ja tietotekniikka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Opettajat
Marko Hietamäki
Ryhmät
TITE24
Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Opintojakso
KL00CR20

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.

Sisältö

Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet

Oppimateriaalit

Luentomonisteet ja verkkomateriaali

Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija tuntee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tehdä pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä hallitsee tietokonegrafiikan perusteet. Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan vaativissa harjoitustöissä

Esitietovaatimukset

Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi

Siirry alkuun