Maataloustuote- ja tarvikekauppa (2 op)
Toteutuksen tunnus: 9A00CY23-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.04.2025 - 08.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 29.09.2025 - 14.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- SeAMK Agrologi
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Agrologi (AMK)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy kansainvälisen maatalouskaupan rakenteeseen, keskeisimpiin tuoteryhmiin ja niiden erityispiirteisiin. Opiskelija tuntee kotimaisia maatalouskaupan markkinointi- ja hankintajärjestelmiä sekä maatalous- ja harraste-eläinkaupan toimijoita. Opiskelija tietää yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija osaa kertoa esimerkkejä myyntityöstä ja hyvän myyntityön osatekijöistä. Opiskelija tietää uramahdollisuuksista maatalous- ja harraste-eläinkaupan parissa.
Sisältö
Kansainvälinen maatalouskauppa
Maatalouskaupan markkinointi- ja hankintajärjestelmät, työkone- ja puutarhakauppa, rehu- ja viljakauppa sekä harraste-eläinkauppa.
Yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja erot kuluttajakauppaan maataloussektorilla.
Esimerkkejä myyntityöstä, hyvän myyntityön osatekijöistä sekä maatalous-ja harraste-eläinkaupasta agrologien työllistäjänä.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus; luennot, tehtävät ja työelämävierailut
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Maatalous- , puutarha- ja harraste-eläin kaupan toimijat
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
52 tuntia,joista noin 20 h luentoja ja 32 h itsenäistä työskentelyä
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija tietää maatalouskaupan rakenteen ja volyymin laajuuden. Opiskelija osaa nimetä maatalouskaupan toimijoita, markkinointi- ja hankintakanavia. Opiskelija tietää yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija osaa kertoa esimerkkejä myyntityöstä ja hyvän myyntityön osatekijöistä. Opiskelija tietää uramahdollisuuksista maatalous- ja harraste-eläinkaupan parissa.
Hylätty: Opiskelija eiei osaa kertoa maatalouskaupan rakenteesta eikä nimetä maatalouskaupan toimijoita, markkinointi- ja hankintakanavia. Opiskelija ei tiedä yritysten välisen kaupan pääperiaatteita eikä eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija ei osaa antaa laisinkaan esimerkkejä hyvän myyntityön osatekijöistä.
Lisätiedot
Työelämävierailijoiden luennoilla läsnäolo: 80% kerroista oltava läsnä