Projektipeli (2op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT73-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2024 - 19.02.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.04.2025 - 31.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Beata Taijala
- Opintojakso
- LT00DT73
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija tuntee monen organisaation yhteisprojektin projektityöskentelylle asettamat haasteet. Opiskelija osaa kuvata miten useamman organisaation muodostama projektiallianssi toimii. Opiskelija kykenee suunnittelemaan, toteuttamaan ja dokumentoimaan yksikertaisen allianssiprojektin luokkaympäristössä. Opiskelija kykenee itsenäisesti analysoimaan toiminnan heikkouksia ja vahvuuksia.
Sisältö
- projektiallianssi; idea, muodostaminen ja yhteistyö
- projektinhallintatyökalujen hyödyntäminen osana allianssityöskentelyä
- projektin onnistumisen analysointi
Oppimateriaalit
Opintojakson toteutus perustuu projektitoiminnan vesiputousmalliin. Mikä tahansa projektinhallinnan perusteos on siksi suositeltava, mutta ei pakollinen. Esimerkiksi:
- Pelin, Risto (2008 tai uud.) Projektihallinnan käsikirja. Helsinki: Projektijohtaminen Oy Risto Pelin.
- Artto, Karlos A. Martinsuo, Miia & Kujala, Jaakko (2006) Projektiliiketoiminta. Helsinki: WSOY.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on osallistunut allianssiprojektiharjoitukseen. Opiskelija tunnistaa useimmat käsitellyt projektinhallinnan osa-alueet ja soveltaa niitä enimmäkseen oikein. Opiskelija on osallistunut ryhmäraportin laadintaan ja yksilöraportissaan osoittaa tunnistaneensa joitakin työskentelyn vahvuuksista ja heikkouksista
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on osallistunut allianssiprojektiharjoitukseen aktiivisesti. Opiskelija tunnistaa lähes kaikki käsitellyt projektinhallinnan osa-alueet ja osoittaa kykyä soveltaa niitä. Opiskelija on osallistunut ryhmäraportin laadintaan aktiivisesti. Opiskelija osoittaa yksilöraportissaan tunnistaneensa useimmat työskentelyn vahvuuksista ja heikkouksista ja pystyy pohtimaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut allianssiprojektiharjoitukseen aktiivisesti esim. projektipäällikön roolissa. Opiskelija tunnistaa lähes kaikki käsitellyt projektinhallinnan osa-alueet ja osoittaa kykyä soveltaa niitä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmäraportin laadintaan. Opiskelijan yksilöraportti osoittaa kykyä pohtia allianssimaisen projektityöskentelyn eri puolia syvällisesti ja kriittisesti.