Projektityö (3 op)
Toteutuksen tunnus: BC00DK39-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
26.08.2024 - 28.08.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 13.12.2024
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
1.5 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 55
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
- Geronomi (AMK)
Opettaja
- Asta Pohjola
Opiskelijaryhmät
-
SOS24BSosionomi (AMK)
-
SOS24CSosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosionomin tehtäväkentillä.
Opiskelija osaa tunnistaa projektityön yhdeksi sosiaalityön ja sosiaaliohjauksen työvälineeksi.
Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveysalan projektitoiminnan luonteenomaisia piirteitä.
Opiskelija osaa kuvata projektityön prosessia ja nimetä eri vaiheisiin sisältyvät ydintehtävät.
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä onnistuneen projektin edellytyksiä.
Sisältö
- Projektitoiminnan käsitteet ja toimintatavat
- Projektiorganisaatio ja sidosryhmät
- Projektin vaiheet ja prosessi
- Projektien rahoituslähteet
- Projektiviestintä
- Projektin johtaminen
Oppimateriaalit
Kymäläinen, H-R., Lakkala, M., Carver, E. & Kamppari, K.(2016).Opas projektityöskentelyyn. Helsingin yliopisto. Tieteestä toimintaa -verkoston julkaisu. Opas_projektityöskentelyyn 2016.pdf (helsinki.fi)
Lisäksi opettajan luentomateriaali.
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutuu pääosin itsenäisenä opiskeluna ja pienryhmätyöskentelynä. Opintojaksolla osallistutaan 26.11.2024 klo 9-16 toteutuvaan Järjestöekstriimi -tapahtumaan SeAMK:n Frami F-tiloissa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Teoriaosuuden tentti on viikolla 40, Järjestöekstriimi -tapahtuma 26.11.2024 klo 9-16, pienryhmätehtävän palautus ja esitykset viikolla 50.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
78h
Sisällön jaksotus
Opintojakson orientoidaan viikolla 36. Teoriaosuuden tentti on viikolla 40. Järjestöekstriimi -tapahtuma 26.11.2024 klo 9-16. Pienryhmätehtävän palautus ja esitykset viikolla 50.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä projektien roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla. Opiskelija osaa määritellä projektin keskeisimmät käsitteet ja toimintatavat. Opiskelija osaa kuvata projektin vaiheet ja prosessin. Hän tietää keskeisimmät sosiaali- ja terveysalan projektien rahoituslähteet. Opiskelija osaa nimetä keskeiset projektiviestinnän ja johtamisen elementit
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa kuvailla monipuolisesti projektin käsitteitä, toimintaa, projektin vaiheita ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa ja kuvailee projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla moninäkökulmaisesti projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa avata kattavasti projektin käsitteitä. Opiskelija osaa tarkastella analyyttisesti projektin toimintaa, sen vaiheita ja prosesseja. Opiskelija osaa analysoida projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi muodostuu teoriaosuuden tentistä (50%) ja pienryhmätehtävästä (50%). Lisäksi opiskelija osallistuu 26.11.2024 toteutuvaan Järjestöekstriimi -tapahtumaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa määritellä projektien roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla. Opiskelija osaa määritellä projektin keskeisimmät käsitteet ja toimintatavat. Opiskelija osaa kuvata projektin vaiheet ja prosessin. Hän tietää keskeisimmät sosiaali- ja terveysalan projektien rahoituslähteet. Opiskelija osaa nimetä keskeiset projektiviestinnän ja johtamisen elementit.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa kuvailla monipuolisesti projektin käsitteitä, toimintaa, projektin vaiheita ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa ja kuvailee projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla moninäkökulmaisesti projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa avata kattavasti projektin käsitteitä. Opiskelija osaa tarkastella analyyttisesti projektin toimintaa, sen vaiheita ja prosesseja. Opiskelija osaa analysoida projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.