Siirry suoraan sisältöön

Tietokirjallisuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00CU23-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 19.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.03.2025 - 23.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettajat
Ari Haasio
Ryhmät
KITI23
Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opintojakso
4A00CU23

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa

tietokirjan tuotannon kokonaisvaltaisen prosessin eri vaiheet
kustannustoiminnan ja erityisesti tietokirjan kustantamisen perusteet
tehdä tietokirjan synopsiksen ja suunnitella sen sisältörungon
tietokirjallisuuden eri lajityypit ja niiden erityispiirteet

Sisältö

tietokirjallisuuden eri lajit
ideasta kirjaksi – tietokirjan tuottamisen prosessi
tietokirjan kustantamisen erityispiirteet
tietokirjan kirjoittamisen vaiheet ja erityispiirteet
tietokirjallisuus vs. tieteellinen kirjallisuus

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opetuksen yhteydessä

Opetusmenetelmät

Luennot, itsenäinen työskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

135 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

opiskelija on osallistunut riittävästi lähiopiskeluun ja tehnyt kurssiin sisältyvät tehtävät ja läpäissyt mahdollisen tentin
opiskelija osaa suullisesti ja kirjallisesti kuvata keskeisimpiä tietokirjallisuuden lajeja ja työskentelyprosessin vaiheita

Arviointikriteerit, hyvä (3)

opiskelijan osallistuminen on ollut aktiivista lähiopiskelussa ja osasuorituksissa
opiskelija osaa esitellä tietokirjallisuuden tuotantoprosessin ja sen eri lajit suullisesti ja kirjallisesti
opiskelija osaa arvioida tietokirjallisuutta laadullisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

opiskelija on osallistunut opintojaksolle ja sen eri työskentelymuotoihin aktiivisesti
opiskelijalla on hyvä kokonaisvaltainen käsitys tietokirjallisuuden tuotantoprosessista ja hän osaa arvioida sen vahvuuksia ja heikkouksia kulloinkin analyyttisesti
opiskelija osaa perustellusti arvioida erityyppisen tietokirjallisuuden laatua

Siirry alkuun