Siirry suoraan sisältöön

Projektityö (3 op)

Toteutuksen tunnus: BC00DK39-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 28.04.2024

Ajoitus

07.01.2025 - 14.03.2025

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

1 op

Yksikkö

SeAMK Sosionomi ja geronomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Kampustalo

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

12 - 40

Tutkinto-ohjelma

  • Sosionomi (AMK)
  • Geronomi (AMK)

Opettaja

  • Elina Kangasluoma

Opiskelijaryhmät

  • SOS23C
    Sosionomi (AMK)
  • SOS23B
    Sosionomi (AMK)

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosionomin tehtäväkentillä.
Opiskelija osaa tunnistaa projektityön yhdeksi sosiaalityön ja sosiaaliohjauksen työvälineeksi.
Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveysalan projektitoiminnan luonteenomaisia piirteitä.
Opiskelija osaa kuvata projektityön prosessia ja nimetä eri vaiheisiin sisältyvät ydintehtävät.
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä onnistuneen projektin edellytyksiä.

Sisältö

- Projektitoiminnan käsitteet ja toimintatavat
- Projektiorganisaatio ja sidosryhmät
- Projektin vaiheet ja prosessi
- Projektien rahoituslähteet
- Projektiviestintä
- Projektin johtaminen

Oppimateriaalit

Kymäläinen, H-R., Lakkala, M., Carver, E. & Kamppari, K.(2016).Opas projektityöskentelyyn. Helsingin yliopisto. Tieteestä toimintaa -verkoston julkaisu. Opas_projektityöskentelyyn_2016.pdf (helsinki.fi)
Kettunen, S. (2009). Onnistu projektissa. (2. painos). WSOYpro.

- lisäksi mahdollinen muu opettajan osoittama ajankohtainen materiaali

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää Orientaation 2h, luennot 4h, itsenäisesti suoritettavia verkkotehtäviä, tentin, pienryhmätyöskentelyä ja pienryhmätehtävän (=projektisuunnitelman laadinta) ja projektisuunnitelman esitysseminaarin 6h.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Teoriaosuuden tentti on viikolla 8, pienryhmätehtävän palautus ja esitykset viikolla 11.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

78 tuntia.

Sisällön jaksotus

Teoriaosuuden tentti on viikolla 8. Pienryhmätehtävän palautus ja esitykset viikolla 11.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä projektien roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla. Opiskelija osaa määritellä projektin keskeisimmät käsitteet ja toimintatavat. Opiskelija osaa kuvata projektin vaiheet ja prosessin. Hän tietää keskeisimmät sosiaali- ja terveysalan projektien rahoituslähteet. Opiskelija osaa nimetä keskeiset projektiviestinnän ja johtamisen elementit

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa kuvailla monipuolisesti projektin käsitteitä, toimintaa, projektin vaiheita ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa ja kuvailee projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla moninäkökulmaisesti projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa avata kattavasti projektin käsitteitä. Opiskelija osaa tarkastella analyyttisesti projektin toimintaa, sen vaiheita ja prosesseja. Opiskelija osaa analysoida projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi muodostuu teoriaosuuden tentistä (50%) ja pienryhmätehtävästä (50%).
Pienryhmätehtävän Esityseminaariin osallistuminen on pakollista.

Hylätty (0)

Suoritus ei yllä tasolle 1.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa määritellä projektien roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla. Opiskelija osaa määritellä projektin keskeisimmät käsitteet ja toimintatavat. Opiskelija osaa kuvata projektin vaiheet ja prosessin. Hän tietää keskeisimmät sosiaali- ja terveysalan projektien rahoituslähteet. Opiskelija osaa nimetä keskeiset projektiviestinnän ja johtamisen elementit

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa kuvailla monipuolisesti projektin käsitteitä, toimintaa, projektin vaiheita ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa ja kuvailee projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla moninäkökulmaisesti projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa avata kattavasti projektin käsitteitä. Opiskelija osaa tarkastella analyyttisesti projektin toimintaa, sen vaiheita ja prosesseja. Opiskelija osaa analysoida projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.