Projektityö (3 op)
Toteutuksen tunnus: BC00DK39-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 28.04.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 14.03.2025
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus (op)
1 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Sosionomi (AMK)
- Geronomi (AMK)
Opettaja
- Elina Kangasluoma
Opiskelijaryhmät
-
SOS23CSosionomi (AMK)
-
SOS23BSosionomi (AMK)
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosionomin tehtäväkentillä.
Opiskelija osaa tunnistaa projektityön yhdeksi sosiaalityön ja sosiaaliohjauksen työvälineeksi.
Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveysalan projektitoiminnan luonteenomaisia piirteitä.
Opiskelija osaa kuvata projektityön prosessia ja nimetä eri vaiheisiin sisältyvät ydintehtävät.
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä onnistuneen projektin edellytyksiä.
Sisältö
- Projektitoiminnan käsitteet ja toimintatavat
- Projektiorganisaatio ja sidosryhmät
- Projektin vaiheet ja prosessi
- Projektien rahoituslähteet
- Projektiviestintä
- Projektin johtaminen
Oppimateriaalit
Kymäläinen, H-R., Lakkala, M., Carver, E. & Kamppari, K.(2016).Opas projektityöskentelyyn. Helsingin yliopisto. Tieteestä toimintaa -verkoston julkaisu. Opas_projektityöskentelyyn_2016.pdf (helsinki.fi)
Kettunen, S. (2009). Onnistu projektissa. (2. painos). WSOYpro.
- lisäksi mahdollinen muu opettajan osoittama ajankohtainen materiaali
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää Orientaation 2h, luennot 4h, itsenäisesti suoritettavia verkkotehtäviä, tentin, pienryhmätyöskentelyä ja pienryhmätehtävän (=projektisuunnitelman laadinta) ja projektisuunnitelman esitysseminaarin 6h.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Teoriaosuuden tentti on viikolla 8, pienryhmätehtävän palautus ja esitykset viikolla 11.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
78 tuntia.
Sisällön jaksotus
Teoriaosuuden tentti on viikolla 8. Pienryhmätehtävän palautus ja esitykset viikolla 11.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä projektien roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla. Opiskelija osaa määritellä projektin keskeisimmät käsitteet ja toimintatavat. Opiskelija osaa kuvata projektin vaiheet ja prosessin. Hän tietää keskeisimmät sosiaali- ja terveysalan projektien rahoituslähteet. Opiskelija osaa nimetä keskeiset projektiviestinnän ja johtamisen elementit
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa kuvailla monipuolisesti projektin käsitteitä, toimintaa, projektin vaiheita ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa ja kuvailee projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla moninäkökulmaisesti projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa avata kattavasti projektin käsitteitä. Opiskelija osaa tarkastella analyyttisesti projektin toimintaa, sen vaiheita ja prosesseja. Opiskelija osaa analysoida projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointi muodostuu teoriaosuuden tentistä (50%) ja pienryhmätehtävästä (50%).
Pienryhmätehtävän Esityseminaariin osallistuminen on pakollista.
Hylätty (0)
Suoritus ei yllä tasolle 1.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa määritellä projektien roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla. Opiskelija osaa määritellä projektin keskeisimmät käsitteet ja toimintatavat. Opiskelija osaa kuvata projektin vaiheet ja prosessin. Hän tietää keskeisimmät sosiaali- ja terveysalan projektien rahoituslähteet. Opiskelija osaa nimetä keskeiset projektiviestinnän ja johtamisen elementit
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa kuvailla monipuolisesti projektin käsitteitä, toimintaa, projektin vaiheita ja prosesseja. Opiskelija tunnistaa ja kuvailee projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä ja kuvailla moninäkökulmaisesti projektitoiminnan roolia ja merkitystä sosiaali- ja terveysalalla ja siten sosionomin tehtäväkentillä. Hän osaa avata kattavasti projektin käsitteitä. Opiskelija osaa tarkastella analyyttisesti projektin toimintaa, sen vaiheita ja prosesseja. Opiskelija osaa analysoida projektiviestinnän, johtamisen ja onnistuneen projektin välisiä merkitysyhteyksiä.