Siirry suoraan sisältöön

Urheilumarkkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DR74-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 09.10.2024

Ajoitus

01.11.2024 - 31.12.2024

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

T&K-osuus

2 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 40

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Liiketalous

Opettaja

  • Kimmo Kulmala

Opiskelijaryhmät

  • URLI24
    Urheiluliiketoiminta
  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvailla urheiluseuran, tapahtumajärjestämisen ja markkinoinnin yhteydet. Opiskelija tunnistaa urheilun ja tapahtumajärjestämisen eri toimijat ja ymmärtää niiden merkityksen. Opiskelija ymmärtää sponsoroinnin merkityksen osana urheilumarkkinointia. Opiskelija osaa määritellä tapahtumamarkkinoinnin keskeiset osa-alueet ja palvelutapahtuman vaiheet. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Sisältö

- Urheilumarkkinoinnin erityispiirteet
- Tapahtuman markkinointi ja tapahtuma osana markkinointiviestintää
- Sponsorointi ja sidosryhmäsuhteet

Oppimateriaalit

Opettajan ilmoittama verkkomateriaali

Opetusmenetelmät

Luennot, tehtävät, raportti
Opetus etänä ilta-aikaan klo 17.15-21.00

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 16h
Itsenäinen työskentely 63h

Lisätietoja opiskelijoille

Opetus etänä ilta-aikaan klo 17.15-21.00

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävät, raportit ja esitykset.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia kurssilla annettuja tehtäviä hyväksytysti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut hyvin annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut erinomaisesti annetut tehtävät/osiot ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksolle. Opiskelija osaa suunnitella urheilu- ja tapahtumamarkkinointia. Opiskelija osaa kuvailla sponsoroinnin merkityksen urheilussa. Opiskelija osaa suunnitella urheilutapahtuman ja sen markkinoinnin.

Esitietovaatimukset

Urheilujohtaminen 5 op tai vastaava osaaminen.

Lisätiedot

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.