Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (4op)

Toteutuksen tunnus: LTVAMA401-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.11.2016 - 24.02.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.03.2017 - 10.05.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Merja Juppo
Opintojakso
LTVAMA401

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen kokonaisvaltaisen markkinaorientaation merkityksen. Opiskelija osaa tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia dynaamisessa toimintaympäristössä.

Sisältö

-Markkinoinnin kilpailukeinot
-Markkinoinnin suunnitteluprosessi
-Yrityksen markkinaorientaatio ja markkinointikyvykkyys
-Markkinoinnin johtamisen kokonaisuus

Oppimateriaalit

• Hooley, G., Piercy, N., Nicoulaud, B. (2007). Marketing Strategy and Competitive Positioning
• -Kotler, P. & Keller, K. (2006). Marketing Management
• Trout, J. & Hafren, G. (2003). Erilaistu tai kuole. Selviytyminen tappavan kilpailun aikakautena
• Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

luennot
harjoitukset,
itsenäinen opiskelu/ verkko-opetus

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: noin 106 h, josta työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 10 h ja itsenäistä opiskelua: 96 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa hyvät valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa erinomaiset valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.

Lisätiedot

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen –opintojakso on Moodlessa. Kurssin nimi 6/16-17 Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (MLITA15, Merja Juppo, kevät 2016) Kurssiavaimen saat 1. tunnilla
Kurssilla tehdään 2-4 hengen ryhmissä markkinointisuunnitelma pk-yritykseen. Markkinointisuunnitelma esitellään muille ryhmille viimeisellä kokoontumiskerralla. Läsnäolo pakollinen oman markkinointisuunnitelman esittelyssä ja kuuntelemassa muiden ryhmien markkinointisuunnitelmien esittelyä

Siirry alkuun