Siirry suoraan sisältöön

Kehittäminen ja tutkiminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 9B00BT12-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 04.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
SeAMK Master School
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Insinööri (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
Agrologi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
Restonomi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
Opettajat
Sirkka Nieminen
Risto Lauhanen
Margit Närvä
Jyrki Rajakorpi
Kaija Nissinen
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10 . Avoin AMK : 10.)
Ryhmät
YRKK24R
Restonomi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
YRKK24A
Agrologi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
YRKK24I
Insinööri (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
Pienryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Opintojakso
9B00BT12

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa arvioida tieteellisiä tutkimuksia sekä työelämässä tarvittavia kehittämisprosesseja. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sekä raportoida itsenäisesti tieteellisen tutkimuksen ja työelämän kehittämistehtävän.

Sisältö

-Tiedonhankinta, tietokannat ja niiden käyttö
- Kvantitatiivinen tutkimus
- Kvalitatiivinen tutkimus
- Tutkimus- ja kehittämistehtävän rakenne ja raportointi

Oppimateriaalit

Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009. Tutki ja kirjoita. 15. uud. p. Helsinki: Tammi.
Alasuutari, P. 2001. Laadullinen tutkimus. 3. painos. Vastapaino.
Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. 9. uud. p. Helsinki: Edita.
Metsämuuronen, J. 2009. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä. Jyväskylä: Gummerus
Silverman, D. 2005. Doing Qualitative Research. 2nd ed. Sage Publications.
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta.
Luentomateriaali

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitustehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä 133,5 h, josta lähiopetusta noin 50 h.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa arvioida tiedon luotettavuutta. Opiskelija osaa analysoida eri tutkimusmenetelmien soveltuvuutta eri tilanteisiin. Opiskelija osaa valita sopivan menetelmän ja soveltaa sitä opinnäytetyönsä suunnittelussa ja toteutuksessa. Opiskelija on tehnyt tehtävät annettujen ohjeiden mukaan.

Siirry alkuun