Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus ruokaketjussa (5 op)

Toteutuksen tunnus: CA00DA61-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

29.04.2024 - 15.01.2025

Ajoitus

07.01.2025 - 27.04.2025

Laajuus

5 op

Yksikkö

SeAMK Bio- ja elintarviketekniikka sekä restonomi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut

Opettaja

  • Ilkka Latomäki
  • Nina Sillvan

Opiskelijaryhmät

  • RESTO23
    Restonomi (AMK), Päivätoteutus
  • MRESTO24
    Restonomi (AMK), Monimuotototeutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja tulosten mittaamisen periaatteet
Opiskelija osaa ruokaketjun markkinoinnin erityispiirteet.
Opiskelija tietää markkinointiprosessissa rakennettavan arvonluonnin mahdollisuudet.
Opiskelija osaa soveltaa tietämystään joko alkutuotteiden, teollisten tuotteiden tai ravintolapalveluiden markkinoinnissa.

Sisältö

- Kuluttaja- ja yritysmarkkinoiden ostopäätösprosessit
- Asiakassegmentoinnin merkitys markkinoinnissa
- Markkinoinnin suunnittelu- ja toteutus
- Markkinoinnin kehittäminen ja arviointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot yritys- ja kuluttajamarkkinoilla
- Digitaalisen markkinoinnin perusteet
- Harjoitukset, joissa suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan joko alkutuotteiden, teollisten tuotteiden tai ravintolapalveluiden markkinointia.

Oppimateriaalit

Bergström, S., & Leppänen, A. (2009). Yrityksen asiakasmarkkinointi (13. p.) tai uudempi painos. Edita. Saatavissa myös e-kirjana.
Kotler, P. & Keller, K. (2006). Marketing Management (12. p). Scientific Research.
Grönroos, C. (2020). Palveluiden johtaminen ja markkinointi. Alma Talent. E-kirja.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä jossain määrin ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä hyvin ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä erinomaisesti ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinointiin. Opiskelija osaa myös kehittää luovia markkinointiratkaisuja tuote- ja palvelukonsepteihin.

Esitietovaatimukset

Ei edeltäviä opintoja