Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus ruokaketjussa (5 op)

Toteutuksen tunnus: CA00DA61-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.04.2024 - 14.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2025 - 23.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettajat
Nina Sillvan
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 50 . Avoin AMK : 50.)
Ryhmät
RESTO23
Restonomi (AMK), Päivätoteutus
MRESTO24
Restonomi (AMK), Monimuotototeutus
Pienryhmät
Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Opintojakso
CA00DA61

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja tulosten mittaamisen periaatteet
Opiskelija osaa ruokaketjun markkinoinnin erityispiirteet.
Opiskelija tietää markkinointiprosessissa rakennettavan arvonluonnin mahdollisuudet.
Opiskelija osaa soveltaa tietämystään joko alkutuotteiden, teollisten tuotteiden tai ravintolapalveluiden markkinoinnissa.

Sisältö

- Kuluttaja- ja yritysmarkkinoiden ostopäätösprosessit
- Asiakassegmentoinnin merkitys markkinoinnissa
- Markkinoinnin suunnittelu- ja toteutus
- Markkinoinnin kehittäminen ja arviointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot yritys- ja kuluttajamarkkinoilla
- Digitaalisen markkinoinnin perusteet
- Harjoitukset, joissa suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan joko alkutuotteiden, teollisten tuotteiden tai ravintolapalveluiden markkinointia.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2009 (tai uudempi). Yrityksen asiakasmarkkinointi. 13 uudistettu
painos. Edita. Helsinki. Saatavissa myös e-kirjana.
Kotler, Philip. Marketing Management 2006.
Grönroos, Christian. Palveluiden johtaminen ja markkinointi

Opetusmenetelmät

Sisältää aikaan sidottua verkossa toteutettavaa opetusta
Harjoitukset ja tehtävät

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijalla on mahdollista opinnollistaa kurssi, jos opiskelija täyttää seuraavat vaatimukset:
Opiskelija työskentelee esimiesasemassa
Työnantajalta on mahdollista saada kurssin sisältöön liittyvä kehittämisprojekti
Opiskelija voi suorittaa kurssin tehtävät yritystallissa. Ota yhteys yritystallipäällikköön
Aikaisemman osaamisen tunnistaminen on mahdollista aikaisemmilla korkeakouluopinnoilla

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä jossain määrin ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä hyvin ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa markkinoinnin perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä erinomaisesti ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinointiin. Opiskelija osaa myös kehittää luovia markkinointiratkaisuja tuote- ja palvelukonsepteihin.

Esitietovaatimukset

Ei edeltäviä opintoja

Siirry alkuun