Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaan kohtaaminen (2 op)

Toteutuksen tunnus: CA00CX01-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 04.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 13.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Restonomi (AMK)
Opettajat
Paula Juurakko
Ryhmät
RESTO24
Restonomi (AMK), Päivätoteutus
Opintojakso
CA00CX01

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija tietää palvelun ja palvelujen tuottamisen erityispiirteet. Opiskelija tunnistaa asiakkaan odotukset ja osaa valita toimintavan palvelutilanteen edellyttämällä tavalla. Opiskelija osaa soveltaa työelämässä ja asiakaspalvelussa tarvittavia käytöstapoja ja tapakulttuuria ja osaa toimia monikulttuurisessa toimintaympäristössä. Opiskelija hallitsee tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot.

Sisältö

- asiakaspalvelun perusteet
- käytös- ja tapakulttuuri
- tarjoilujärjestelmät
- alkoholianniskelun perusteet
- anniskelupassin suorittaminen

Oppimateriaalit

Hemmi, M., Häkkinen, U., & Lahdenkauppi, M. (2008). Avec - Asiakaspalvelua ravintolassa. WSOY.
Määttälä, S., Nuutila, J,. & Saranpää, T. (2008). Juhlapalvelu - Suunnittela ja toteuta. WSOY.

Opetusmenetelmät

-Luennot ja harjoitukset
-Verkossa tapahtuva työskentely
-Ryhmätyö Mystery Chopping

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 op - 54 tuntia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä palvelujen tuottamiseen sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät erityispiirteet. Opiskelija tietää työelämään ja asiakaspalvelun tapakulttuuriin liittyviä asioita. Opiskelija tiedostaa oman roolinsa monikulttuurisen toimintaympäristön palveluntuottajana sekä tunnistaa omat asiakaspalveluvalmiudet. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa luokitella palvelujen tuottamiseen sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyviä erityispiirteitä ja osaa toteuttaa niitä toiminnassaan. Opiskelija osaa ottaa huomioon työssään työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin. Hän tiedostaa oman roolinsa monikulttuurisen toimintaympäristön palveluntuottajana sekä tunnistaa omat asiakaspalveluvalmiudet ja pystyy vaikuttamaan omaan toimintaansa mainituissa tehtävissä. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa luokitella palvelujen tuottamiseen sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyviä erityispiirteitä ja osaa soveltaa niitä toiminnassaan. Opiskelija tiedostaa ja ottaa hyvin huomioon työssään työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin. Hän sisäistää vastuullisen roolinsa monikulttuurisen toimintaympäristön palveluntuottajana sekä tunnistaa omat asiakaspalveluvalmiudet ja pystyy vaikuttamaan omaan toimintaansa mainituissa tehtävissä. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot kiitettävästi.

Siirry alkuun