Yrittäjyys kulttuurialalla (3 op)
Toteutuksen tunnus: 2B00DK58-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2024 - 19.02.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.03.2025 - 30.04.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- SeAMK Kulttuurituottaja
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kulttuurituottaja (AMK)
- Opettajat
- Sanna-Tuulia Kantola
- Ryhmät
-
KUTU23Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
- Opintojakso
- 2B00DK58
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- tunnistaa kulttuurialaan liittyvän liiketoiminnan mahdollisuudet ja yrittäjyyttä tukevat rakenteet
- selittää yrittämisen taloudelliset reunaehdot
- verkostoitua ja tukeutua oman alansa klustereihin
- kehittää ja testata yritysideaansa käytännössä
Sisältö
- yrittäjyyden toimintaympäristöt
- oma suhde yrittäjyyteen
- tukijärjestelmät, verkostot ja kasvuväylät
- oman liikeidean arviointi
- yritysidean kehittämisen ja asiakaslähtöisen tuotekehityksen prosessit ja -menetelmät
- vastuullisuus
- riskien arviointi
- liiketoimintasuunnitelma
Oppimateriaalit
Oppaat eri yrittäjyysmuotoihin, esim. Uusyrityskeskus (2023). Perustamisopas alkavalle yrittäjälle.
Muita oppimateriaaleja mm. podcastit ja videot luovien alojen yrittäjyydestä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa yrittäjyyden periaatteet ja mahdollisuudet kulttuurialalla. Opiskelija osaa hakea tietoa ja verkostoja oman yritysidean kehittämiseksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tunnistaa kulttuurialan liiketoiminnan mahdollisuudet asiakaslähtöisyyden näkökulmasta. Opiskelija tunnistaa yrittäjyyden mahdollisuudet ja omat lähtökohtansa luovien alojen yrittäjänä. Opiskelija osaa etsiä tukea ja verkostoja yritysideansa kehittämiseksi.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijalla on kokonaisvaltainen näkemys yrittäjyyden mahdollisuuksista, toimintaympäristöistä ja verkostoista kulttuurialalla. Opiskelija osaa soveltaa tietoa, kehittäen ja testaten yritysideaansa asiakaslähtöisyyden näkökulmasta.