Markkinointikyvykkyyden kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KD00CD39-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 04.09.2024
Ajoitus
01.10.2024 - 31.12.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
Yksikkö
SeAMK Master School
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoimintaosaaminen
- Restonomi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
Opettaja
- Sanna Joensuu-Salo
Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Opiskelijaryhmät
-
YRKK24RRestonomi (ylempi AMK), Ruokaketjun kehittäminen
-
YLI23Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoimintaosaaminen, Ylempi AMK-tutkinto
Koulutusryhmat
- Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yrityksen markkinaorientaatiota sekä markkinointikyvykkyyden eri osa-alueita yrityksessä (asiakassuhteiden hallinta, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, brändin hallinta). Opiskelija osaa selittää ja perustella markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden vaikutuksen yrityksen menestymisessä ja kasvussa
Sisältö
Markkinaorientaatio ja sen osa-alueet (asiakas- ja kilpailijatiedon kerääminen, tiedon hyödyntäminen)
Markkinointikyvykkyys ja sen osa-alueet (markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, brändin hallinta, asiakassuhteiden hallinta)
Markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden vaikutus yrityksen menestymiseen ja kasvuun
Markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden kehittämisen työkalut yrityksessä
Oppimateriaalit
Moodlen opintojaksototeutuksessa esitetty materiaali.
Artikkelipaketti (tiedot Moodlessa)
Opetusmenetelmät
Opetus toteutetaan täysin verkkototeutuksena.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135 h opiskelijan työtä (sisältää verkkoluennot, keskustelutehtävät ja kehittämistehtävän toteutuksen)
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yrityksen markkinaorientaatiota sekä markkinointikyvykkyyden eri osa-alueita yrityksessä (asiakassuhteiden hallinta, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, brändin hallinta) perustasolla. Opiskelija osaa selittää ja perustella markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden vaikutuksen yrityksen menestymisessä ja kasvussa tyydyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yrityksen markkinaorientaatiota sekä markkinointikyvykkyyden eri osa-alueita yrityksessä (asiakassuhteiden hallinta, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, brändin hallinta) hyvällä tasolla. Opiskelija osaa hyvin selittää ja perustella markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden vaikutuksen yrityksen menestymisessä ja kasvussa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät erinomaisesti ja on osallistunut rakentavasti ja aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida ja kehittää yrityksen markkinaorientaatiota sekä markkinointikyvykkyyden eri osa-alueita yrityksessä (asiakassuhteiden hallinta, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, brändin hallinta) erinomaisella tasolla. Opiskelija osaa selittää ja perustella markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden vaikutuksen yrityksen menestymisessä ja kasvussa erinomaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu kehittämistyön raportin perusteella (1-5). Osallistuminen verkkokeskusteluihin hyväksytty/hylätty.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut opintojaksoon riittävällä tasolla. Opiskelijan tekemä kehittämistehtävä ei täytä annettuja vaatimuksia sisällön ja laajuuden suhteen. Opiskelijan tuotokset osoittavat, että hän ei osaa tyydyttävällä tasolla selittää ja perustella markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden vaikutusta yrityksen menestymisessä ja kasvussa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on osallistunut verkkokeskusteluihin riittävällä tasolla ja tehnyt yritykselle vaaditun kehittämistehtävän. Kehittämistehtävä osoittaa, että opiskelija osaa jollain tavalla analysoida ja kehittää yrityksen markkinaorientaatiota sekä markkinointikyvykkyyden eri osa-alueita yrityksessä (asiakassuhteiden hallinta, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, brändin hallinta). Opiskelija osaa tyydyttävästi selittää ja perustella markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden vaikutuksen yrityksen menestymisessä ja kasvussa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on osallistunut verkkokeskusteluihin ja tehnyt yritykselle vaaditun kehittämistehtävän. Kehittämistehtävä osoittaa, että opiskelija osaa perustellusti analysoida ja kehittää yrityksen markkinaorientaatiota sekä markkinointikyvykkyyden eri osa-alueita yrityksessä (asiakassuhteiden hallinta, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, brändin hallinta). Opiskelija osaa selittää ja perustella markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden vaikutuksen yrityksen menestymisessä ja kasvussa osoittaen hyvää teorian soveltamista käytäntöön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut verkkokeskusteluihin ja tehnyt yritykselle vaaditun kehittämistehtävän. Kehittämistehtävä osoittaa, että opiskelija osaa syvällisesti analysoida ja kehittää yrityksen markkinaorientaatiota sekä markkinointikyvykkyyden eri osa-alueita yrityksessä (asiakassuhteiden hallinta, markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, brändin hallinta). Opiskelija osaa selittää ja perustella markkinaorientaation ja markkinointikyvykkyyden vaikutuksen yrityksen menestymisessä ja kasvussa osoittaen kiitettävää ja oivaltavaa teorian soveltamista käytäntöön.