Siirry suoraan sisältöön

Myyntityö ja myynnin johtaminen (4 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CW50-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 05.01.2025

Ajoitus

07.01.2025 - 23.03.2025

Laajuus

4 op

Virtuaaliosuus (op)

4 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Liiketalous

Opettaja

  • Miia Koski

Ajoitusryhmät

  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)

Opiskelijaryhmät

  • MLITA23
    Tradenomi (AMK), Liiketalous, monimuotototeutus

Koulutusryhmat

  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa analysoida ja suunnitella myyntityötä ja sen johtamista.

Sisältö

- Myyntityön perusteet, myyntityön rooli markkinointiviestinnässä
- Myyntiprosessin vaiheet
- Hyvän myyjän ominaisuudet ja käytännöt
- Myynnin johtamisen osa-alueet
- Social selling

Oppimateriaalit

Luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

Opintojakso on verkkokurssi. Kurssiin kuuluu viikoittaisia luentovideoita ja niihin liittyviä tehtäviä. Luentovideot voi katsoa silloin kun itselle parhaiten sopii. Kurssin päätteeksi on verkkotentti.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentti on avoinna viikoilla 11 ja 12.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyömäärä, 4 op = 108h.
- Tutustuminen verkkoympäristöön ja kurssin johdanto 4h
- Videoluennot ja muut opetusmateriaalit verkossa 40h
- Kurssin tehtävät 16h
- Itsenäinen opiskelu 36h
- Tenttiin valmistautuminen 10h
- Verkkotentti 2h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät perusteellisesti ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee erinomaisesti myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa suunnitella myyntityön johtamista.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- Kurssin harjoitustehtävät (Hyv./Hyl.)
- Verkkotentti (Arvosana 0 - 5)