Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (4 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DB57-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 22.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2025 - 14.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Miia Koski
Ryhmät
LITA22B
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opintojakso
LT00DB57

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen kokonaisvaltaisen markkinaorientaation merkityksen. Opiskelija osaa tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen markkinointia dynaamisessa toimintaympäristössä.

Sisältö

- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnitteluprosessi
- Yrityksen markkinaorientaatio ja markkinointikyvykkyys
- Markkinoinnin johtamisen kokonaisuus
- Markkinoinnin johtamisen simulaatio

Oppimateriaalit

- Hooley, G., Piercy, N., Nicoulaud, B. (2007). Marketing Strategy and Competitive Positioning
- Kotler, P. & Keller, K. (2006). Marketing Management
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

- Luennot
- Markkinointisuunnitelmaan liittyvät tehtävät ja harjoitukset
- Markkinoinnin simulaatio

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan ajankäyttö, koko kurssi 4 op = 108h
- Luennot ja harjoitukset 16h
- Markkinointisuunnitelman laatiminen 30h
- Simulaation opetus 4h
- Markkinoinnin simulaatio 14h
- Simulaatio-raportin kirjoittaminen 8h
- Itsenäinen opiskelu 36h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa tunnistaa yrityksen markkinointisuunnitelman vaiheet. Opiskelija osaa laatia suppean yrityksen markkinointisuunnitelman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa hyvät valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen markkinointisuunnitelman.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa omaavansa erinomaiset valmiudet tehdä strategisia valintoja markkinoinnin johtamisessa ja markkinoinnin suunnittelussa. Opiskelija kykenee arvioimaan yrityksen kilpailuasemaa suhteessa markkinatilanteeseen sekä soveltamaan tietoja markkinoinnin suunnittelussa kilpailuedun saavuttamiseksi. Opiskelija osaa laatia yrityksen kattavan markkinointisuunnitelman.

Siirry alkuun