Siirry suoraan sisältöön

Markkinointitutkimus (6 op)

Toteutuksen tunnus: LTVAMA201-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 15.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2025 - 06.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Lähiosuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Hannu Tuuri
Terhi Anttila
Ryhmät
LITA23B
Tradenomi (AMK), LiiketalouS
Opintojakso
LTVAMA201

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

Tutkimustyön peruskäsitteet ja markkinointitutkimuksen suunnittelu
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Määrällisen tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen

Tavoitteet

Opiskelija osaa hyödyntää markkinointitutkimusta yrityksen arvontuotantoprosessissa. Opiskelija osaa vertailla määrällisen ja laadullisen tutkimuksen menetelmällisiä ratkaisuja. Opiskelija osaa valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta. Opiskelija osaa arvioida omaa tutkimusosaamistaan.

Sisältö

Tutkimustyön peruskäsitteet ja markkinointitutkimuksen suunnittelu
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen

Oppimateriaalit

Moodlen materiaali
Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

-Luennot
-Ryhmätyöskentely
-Ryhmätyöskentelyn ohjaus
-Tutkimusraporttikohtainen palaute

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä 160 h

- Luennot ja ohjaustunnit
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Määrällisen tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa monipuolisesti arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.

Siirry alkuun