Myyntityö ja myynnin johtaminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CW24-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 16.02.2025
Laajuus
4 op
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
- Kristiina Mutka-Vierula
Opiskelijaryhmät
-
LITA23BTradenomi (AMK), LiiketalouS
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa analysoida ja suunnitella myyntityötä ja sen johtamista.
Sisältö
- Myyntityön perusteet, myyntityön rooli markkinointiviestinnässä
- Hyvän myyjän ominaisuudet ja käytännöt
- Myyntiprosessin vaiheet
- Social selling
- Myynnin johtamisen osa-alueet
Oppimateriaalit
Luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Mm. Hänti, Kairisto-Mertanen ja Kock: Oivaltava myyntityö. Asiakkaana organisaatio. Edita
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: noin 106 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: n. 32 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 76 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee hyvin myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee erinomaisesti myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa suunnitella myyntityön johtamista.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitukset, tentti ja oppimispäiväkirja.