Siirry suoraan sisältöön

Myyntityö ja myynnin johtaminen (4 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CW24-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 20.12.2024

Ajoitus

07.01.2025 - 16.02.2025

Laajuus

4 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Liiketalous

Opettaja

  • Kristiina Mutka-Vierula

Opiskelijaryhmät

  • LITA23B
    Tradenomi (AMK), LiiketalouS

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa analysoida ja suunnitella myyntityötä ja sen johtamista.

Sisältö

- Myyntityön perusteet, myyntityön rooli markkinointiviestinnässä
- Hyvän myyjän ominaisuudet ja käytännöt
- Myyntiprosessin vaiheet
- Social selling
- Myynnin johtamisen osa-alueet

Oppimateriaalit

Luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Mm. Hänti, Kairisto-Mertanen ja Kock: Oivaltava myyntityö. Asiakkaana organisaatio. Edita

Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: noin 106 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: n. 32 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 76 h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee hyvin myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee erinomaisesti myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä. Opiskelija osaa suunnitella myyntityön johtamista.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitukset, tentti ja oppimispäiväkirja.