Siirry suoraan sisältöön

Maataloustuote- ja tarvikekauppa (2 op)

Toteutuksen tunnus: 9A00CY23-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

30.09.2024 - 14.02.2025

Laajuus

2 op

Yksikkö

SeAMK Agrologi

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Agrologi (AMK)

Opettaja

  • Anu Katila

Opiskelijaryhmät

  • AGRO23
    Agrologi (AMK)

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy kansainvälisen maatalouskaupan rakenteeseen, keskeisimpiin tuoteryhmiin ja niiden erityispiirteisiin. Opiskelija tuntee kotimaisia maatalouskaupan markkinointi- ja hankintajärjestelmiä sekä maatalous- ja harraste-eläinkaupan toimijoita. Opiskelija tietää yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija osaa kertoa esimerkkejä myyntityöstä ja hyvän myyntityön osatekijöistä. Opiskelija tietää uramahdollisuuksista maatalous- ja harraste-eläinkaupan parissa.

Sisältö

Kansainvälinen maatalouskauppa
Maatalouskaupan markkinointi- ja hankintajärjestelmät, työkone- ja puutarhakauppa, rehu- ja viljakauppa sekä harraste-eläinkauppa.
Yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja erot kuluttajakauppaan maataloussektorilla.
Esimerkkejä myyntityöstä, hyvän myyntityön osatekijöistä sekä maatalous-ja harraste-eläinkaupasta agrologien työllistäjänä.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus; luennot, tehtävät ja työelämävierailut

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Maatalous- , puutarha- ja harraste-eläin kaupan toimijat

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

52 tuntia,joista noin 20 h luentoja ja 32 h itsenäistä työskentelyä

Lisätietoja opiskelijoille

Työelämävierailijoiden luennoilla läsnäolo: 80% kerroista oltava läsnä

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty: Opiskelija tietää maatalouskaupan rakenteen ja volyymin laajuuden. Opiskelija osaa nimetä maatalouskaupan toimijoita, markkinointi- ja hankintakanavia. Opiskelija tietää yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija osaa kertoa esimerkkejä myyntityöstä ja hyvän myyntityön osatekijöistä. Opiskelija tietää uramahdollisuuksista maatalous- ja harraste-eläinkaupan parissa.

Hylätty: Opiskelija eiei osaa kertoa maatalouskaupan rakenteesta eikä nimetä maatalouskaupan toimijoita, markkinointi- ja hankintakanavia. Opiskelija ei tiedä yritysten välisen kaupan pääperiaatteita eikä eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija ei osaa antaa laisinkaan esimerkkejä hyvän myyntityön osatekijöistä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

osallistuminen työelämävierailijoiden luennoille, hyväksytyt tehtävät