Maataloustuote- ja tarvikekauppa (2op)
Toteutuksen tunnus: 9A00CY23-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 22.04.2024 - 30.09.2024
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 30.09.2024 - 14.02.2025
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 2 op
 
- Lähiosuus
 - 2 op
 
- Toteutustapa
 - Lähiopetus
 
- Yksikkö
 - SeAMK Agrologi
 
- Toimipiste
 - SeAMK Seinäjoki, Frami
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Koulutus
 - Agrologi (AMK)
 
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
                    
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy kansainvälisen maatalouskaupan rakenteeseen, keskeisimpiin tuoteryhmiin ja niiden erityispiirteisiin. Opiskelija tuntee kotimaisia maatalouskaupan markkinointi- ja hankintajärjestelmiä sekä maatalous- ja harraste-eläinkaupan toimijoita. Opiskelija tietää yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija osaa kertoa esimerkkejä myyntityöstä ja hyvän myyntityön osatekijöistä. Opiskelija tietää uramahdollisuuksista maatalous- ja harraste-eläinkaupan parissa.
                    
Sisältö
Kansainvälinen maatalouskauppa
Maatalouskaupan markkinointi- ja hankintajärjestelmät, työkone- ja puutarhakauppa, rehu- ja viljakauppa sekä harraste-eläinkauppa.
Yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja erot kuluttajakauppaan maataloussektorilla. 
Esimerkkejä myyntityöstä, hyvän myyntityön osatekijöistä sekä maatalous-ja harraste-eläinkaupasta agrologien työllistäjänä.
                    
Opetusmenetelmät
Lähiopetus; luennot, tehtävät ja työelämävierailut
                    
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Maatalous- , puutarha- ja harraste-eläin kaupan toimijat
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
52 tuntia,joista noin 20 h luentoja ja 32 h itsenäistä työskentelyä
                    
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija tietää maatalouskaupan rakenteen ja volyymin laajuuden. Opiskelija osaa nimetä maatalouskaupan toimijoita, markkinointi- ja hankintakanavia. Opiskelija tietää yritysten välisen kaupan pääperiaatteet ja eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija osaa kertoa esimerkkejä myyntityöstä ja hyvän myyntityön osatekijöistä. Opiskelija tietää uramahdollisuuksista maatalous- ja harraste-eläinkaupan parissa. 
Hylätty: Opiskelija eiei osaa kertoa maatalouskaupan rakenteesta eikä nimetä maatalouskaupan toimijoita, markkinointi- ja hankintakanavia. Opiskelija ei  tiedä yritysten välisen kaupan pääperiaatteita eikä eroja kuluttajakauppaan. Opiskelija ei osaa antaa laisinkaan esimerkkejä hyvän myyntityön osatekijöistä.
                    
Lisätiedot
Työelämävierailijoiden luennoilla läsnäolo: 80% kerroista oltava läsnä