Siirry suoraan sisältöön

Innovaatiot ja kehittäminen (2 op)

Toteutuksen tunnus: XX00DM01-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
28.08.2023 - 24.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.09.2023 - 01.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
SeAMK Kulttuurituottaja
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kulttuurituottaja (AMK)
Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Insinööri (AMK), Tietotekniikka
Insinööri (AMK), Automaatiotekniikka
Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
Insinööri (AMK), Konetekniikka
Insinööri (AMK), Rakennustekniikka
Rakennusmestari (AMK), Rakennustekniikka
Agrologi (AMK)
Fysioterapeutti (AMK)
Geronomi (AMK)
Sairaanhoitaja (AMK)
Sosionomi (AMK)
Restonomi (AMK)
Opettajat
Jussi Kareinen
Jaana Liukkonen
Ryhmät
KUTU23
Kulttuurituottaja (AMK), päivätoteutus
Opintojakso
XX00DM01

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- ratkoa todellisia työelämästä (yritykset, organisaatiot, yhdistykset) saatuja kehittämistehtäviä pienryhmissä, jotka koostuvat eri alojen opiskelijoista.
- toteuttaa asiakastutkimuksen ja siihen perustuen kehittää ja testata erilaisia ratkaisuja toimeksiantajan ongelmaan
- osaa huomioita liiketoiminnalliset näkökulmat ratkaisua valittaessa
- esitellä ammattimaisesti ryhmän valitseman ratkaisun eli konseptin toimeksiantajalle
- soveltaa muotoiluajattelua (design thinking) sekä sen prosessia jatkossa oman alan kehittämistehtävissä.

Sisältö

Päivätoteutuksessa opintojakso toteutetaan viikon mittaisena intensiiviopintojaksona, SeAMK Innovaatioviikkona. Sen aikana opiskelijat eivät osallistu muuhun SeAMKin opetukseen.
Monimuotototeutuksessa opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena erikseen määritellyllä aikataululla.
- Ennakkotehtävä opintojakson käsitteistä sekä prosesseista (muotoiluajattelu, palvelumuotoilu, ryhmätyöskentely)
- Kehittämistehtävän ongelman analysointi
- Asiakastiedon keruu eri menetelmillä
- Ratkaisuvaihtoehtojen ideointi eri menetelmillä
- Ratkaisuvaihtoehtojen testaus sekä kehittäminen testauksen perusteella
- Ratkaisun eli konseptin esittely
- Ryhmätyöskentelytaidot sekä päivittäinen oman työskentelyn raportointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
- Opiskelija osoittaa ennakkotehtävän hyväksytysti suorittamisella asiakaslähtöiseen kehittämisprosessiin liittyvien vaiheiden ja käsitteiden hallitsemisen.
- Opiskelija osoittaa hallitsevansa asiakaslähtöisen kehitysprosessin osallistumalla aktiivisesti kehittämistehtävän ratkomiseen ryhmässä.
- Opiskelija osaa kerätä asiakastietoa eri menetelmillä ja soveltaa aineistoa kehittämistehtävän ratkaisemisessa.
- Opiskelija on osallistunut ryhmän tulosten esittelyyn toimeksiantajalle.

Siirry alkuun